حجت‌الاسلام علی سعیدی پیش از ظهر امروز در آئین بزرگداشت ۹ دی ماه در حرم علی ابن مهزیار اهوازی اظهار کرد: روز ۹ دی هر سال، یادآور حماسه آفرینی مردم ایران برای مقابله با فتنه ای بود که به منظور تضعیف حاکمیت الهی بود و حضور با صلابت مردم، این فتنه را خنثی کرد.

وی افزود: شک نکنید که فتنه ۸۸ نه اولین فتنه در ایران بود و نه آخرین آن خواهد بود ولی فتنه گران بدانند مردم ایران با درک درستی که از پیامدهای این گونه حوادث دارند، در این شرایط بی تفاوت نخواهند بود.

حجت‌الاسلام سعیدی افزود: فتنه ۸۸ در واقع یک کودتای مخملی بود و جریانی که به دنبال حاکم کردن تفکر خود بودند و احساس می کردند جلوی این تفکر از سوی گروه های انقلابی گرفته شده است، با ایجاد فتنه به دنبال یک جنگ نرم برای براندازی بودند.

در انتخابات ۸۸ اعتماد مردم را نشانه گرفتند

بنا بر این گزارش سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی هم در سفر به بوشهر گفت: ۹ دی را یوم الله نامیدند چرا که قدرت خداوند متعال به همه جهانیان ثابت شد و فتنه‌ای که می‌رفت کشور را با مشکل مواجه کند مانند دیگر هجمه‌های دشمن که در طول تاریخ انقلاب روا داشتند، خنثی شود.

 

رئیسی بیان کرد: در انتخابات ۸۸ آنچه را که نشانه گرفتند اعتماد مردم بود؛ مسئله طرح تقلب در انتخابات، بی اعتماد کردن مردم را در بر داشت چرا که می‌دانستند اساس انتخابات و پشتوانه نظام اعتماد مردم است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: نهم دی حماسه بزرگی بود که افراد با هر جناح سیاسی آمدند و شعار وحدت بخش و انسجام ملی را سر داد و جریان فتنه ۸۸ با این حضور خاتمه یافت.

اصل فتنه دو هفته‌ای جمع شد اما مجبور به کشته‌سازی شدند

همچنین ایلنا نوشت:

حجت‌الاسلام پناهیان در سخنرانی در حرم امام رضا با اشاره به سابقه اعتراض مردم به انتخابات گفت: در سال ۷۸ آقای هاشمی رفسنجانی به انتخابات اعتراض داشتند و ایشان به عنوان نفر آخر وارد مجلس شدند و در ‌‌نهایت انصراف دادند اما مقام معظم رهبری انتخابات را تایید کردند گرچه متخلفان آن انتخابات را محاکمه کردند.

وی افزود: در سال ۷۴ هم ایشان در نماز جمعه نسبت به سلامت انتخابات هشدار دادند که رهبری بلافاصله گفتند که این یک تذکر بود و سال ۸۴ هم به انتخابات معترض بودند.

البته فتنه ۸۸ بعد از سخنرانی رهبری در نماز جمعه جمع شد. اصل فتنه‌‌ همان یکی دو هفته اول جمع شد و دیگر کسی به خیابان نمی‌آمد و این‌ها مجبور شدند کشته‌سازی کنند.

پناهیان گفت: مردم ایران مردم نجیبی هستند و دشمنان خود را مسخره نمی‌کنند چنانچه وقتی می‌گفتند به صندوق‌های رای اعتماد نداریم اما بعد دیدیدم که برای حضور مردم پای صندوق‌های رای التماس می‌کردند. یا می‌گفتند مذاکرات هسته‌ای مشکلات کشور را حل می‌کند اما بعد از چهار سال شرمنده شدند و دیدند این پیش‌بینی غلط بود.

اعلام نارضایتی مغایرتی ضدیت با انقلاب نیست

همچنین رئیس اسبق سازمان صداوسیما در واکنش به اجتماعات چند روزه گذشته مردم در برخی از استان‌ها گفت: مردم اگر ببینند مسئولان‌شان دچار دعواهای زننده شده و کاری برای آنها انجام نمی‌دهند و از سویی سخنان رهبری را نشنیده‌اند به طور حتم اعتراضات خود را به خیابان‌ها می‌آورند و از مسئولان می‌خواهند که رهبری را حمایت کنند. 

عزت‌الله ضرغامی گفت: مردم وقتی صدای خود را بلند می‌کنند که احساس می‌کنند رهبری تنها شده و سخنان ایشان نیز از سوی دولتمردان اجرایی نمی‌شود؛ آنگاه خودشان صدای‌شان را بلند می‌کنند.

وی با بیان اینکه در اجتماعات چند روز گذشته ممکن است چهار- پنج نفری نیز ساختارشکنانه شعار سر دهند، اظهار داشت: به طور حتم مردم همین‌ها را هم کنار می‌زنند زیرا که انقلاب ما متعلق به همین مردم است.

رئیس شورای عالی مجازی ایران گفت: اعلام نارضایتی‌ها در برخی از استان‌های کشور هیچ مغایرتی با انقلاب و یا ضدیت با انقلاب ندارد و کسانی که فکر می‌کنند اینها روبه‌روی انقلاب ایستاده‌اند، سخت در اشتباه هستند.

ضرغامی با تاکید بر اینکه اعلام ناراحتی و آوردن اعتراضات به خیابان‌ها توسط مردم به معنای تقابل با نظام و انقلاب نیست، اظهار داشت: ما از مردم و معترضین می‌خواهیم که شاخص را رهبری قرار داده و حرف رهبری انقلاب را به گوش بسپارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.