ترندنیوز نوشت، سخنگوی بوئینگ به ترندنیوز گفته است که شرکت بوئینگ در ارتباط با قرارداد ایران از خط دولت آمریکا پیروی خواهد کرد.

نماینده این شرکت گفت: ما در سال ۲۰۱۶ برای فروش ۸۰ هواپیما به ایران، از دولت آمریکا مجوز دریافت کردیم. تا با امروز این تنها فروشی بوده است که ما در آن فرمان دولت آمریکا را لحاظ کرده‌ایم.

وی گفت که بوئینگ در مورد هیچ کدام از تبادلات احتمالی آینده خود با مشتریان این شرکت صحبت نمی‌کند.

نماینده شرکت گفت: ما در مورد این که سیاست آمریکا در قبال ایران در آینده چطور و چگونه تغییر می‌کند، گمانه‌زنی نخواهیم کرد. آن‌چه من می‌توانم به شما بگویم این است که در مورد تمامی تعاملاتی که با ایران در مورد فروش هواپیمای مسافری داشته‌ایم، تا به حال به دقت پیرو خط دولت آمریکا بوده‌ایم و به همین کار ادامه خواهیم داد.

پیش از این مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که خزانه‌داری امریکا را ملزم می‌سازد در مورد فعالیت شرکت‌های ایرانی خریدار هواپیما و همچنین منابع مالی استفاده شده برای قرارداد، به کنگره اطلاع دهد و تایید کند که این هواپیماها به تلاش ایران برای توزیع اسلحه کمک نخواهند کرد.

درضمن قانون‌گذاران آمریکا تاکید کردند که این قانون هیچ محدودیتی برای فروش هواپیما به ایران ایجاد نمی‌کند اما ایران آن را گامی در تقابل با برجام که از سال قبل اجرا شده است، می‌داند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.