"پان عربین" گزارش داد، به نظر می‌رسد قطر و امارات هر دو در میان گزینه‌های سفر این شاهزاده بودند، اما منابع آگاه می‌گویند، پیشنهاد عربستان "بسیار فراتر از سایر پیشنهادها بود" و شایعه شده که بسته پیشنهادی عربستان به ارزش ۶۰ میلیون دلار بوده است.

به نظر می‌رسد که این اقدام عربستان، بخشی از برنامه اصلاحات این کشور به رهبری محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان است که در راستای گشودن درها به روی جهان و معرفی این کشور به عنوان مقصدی قابل اعتماد برای سفر انجام می‌گیرد.

در حالی که جزئیات سفر ماه عسل این زوج هنوز آشکار نشده، نزدیکان خانواده سلطنتی اشاره کرده‌اند، هری و مگان در مسابقه "ماشین‌های غول‌آسا" در جده حضور خواهند داشت و نخستین شعبه رستوران‌های زنجیره‌ای آمریکایی "هوترز" در عربستان را در ریاض افتتاح خواهند کرد.

عربستان طی دو سال اخیر با یک ریاضت مالی بی‌سابقه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند که محمد بن سلمان، ولیعهد بر این کشور تحمیل کرده و تمامی بخش‌های حیاتی عربستان را درگیر کرده است. این تدابیر ریاضتی باعث کاهش سطح یارانه‌های دولتی به بخش گسترده مردم، کاهش هزینه‌ها و اخراج کارمندان و تحمیل مالیات‌ها و عوارض جدید شده که تمامی مردم این کشور را شامل می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.