محمد حسین مقیمی اظهار کرد: هیچ درخواست مجوزی برای برگزاری تجمع به استانداری تهران نرسیده است و استانداری هم هیچ مجوزی صادر نکرده است.

وی ادامه داد: بنابراین چون مجوزی صادر نشده است، برگزاری هرگونه تجمع در تهران غیرقانونی است.

عارف: صداوسیما نباید بلندگوی یک جریان سیاسی باشد/امیدواریم آثار بهتری در مطالبات مردم در بودجه ببینیم

 

ایسنا نوشت:

رئیس فراکسیون امید مجلس در ارزیابی خود از اعتراضات مردمی ابراز امیدواری کرد که آثار بهتری را در بودجه سال آینده در پاسخ به مطالبات مردمی شاهد باشیم و همچنین نسبت به عملکرد صداوسیما گفت: گله‌ای جدی از رسانه ملی داریم که باید صداوسیما تجدید نظر کند.

محمدرضا عارف درباره ضرورت ایجاد ظرفیت قانونی برای اعتراضات مردمی گفت: ظرفیت قانونی وجو د دارد و راهکارهایی برای تجمعات و گردهم‌هایی در قانون دیده شده است اما باید شرایط زمانی را هم درک کنیم که در چه شرایطی قرار داریم.

وی درباره اینکه چه راهکاری برای اینکه این تجمعات مورد سواستفاده قرار نگیرد وجود دارد اظهار کرد: ما در منطقه‌ای هستیم که می‌دانیم دشمنان ما منافع خود را از دست رفته تلقی می کنند و شاید یکی از راه‌های رسیدن به منافعشان کاهش ثبات و امنیت در کشور ما است و تلاششان هم این است.

رئیس فراکسیون امید مجلس خاطر نشان کرد: اینکه می‌بینیم رئیس جمهور آمریکا بلافاصله موضع گیری می‌کند بیانگر همین مسلئه است اما مردم باید متوجه باشند کسانی که تحریم‌هایشان متوجه توده‌های مردم و وضعیت معیشت مردم شد، نمی‌توانند ادعا کنند که همراه مردم هستند اما در عین حال هم مسئولین باید توجه بیشتری به مطالبات مردمی داشته باشند، مردم مشکل دارند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای اعتمادسازی بیشتر بین مردم و مسئولان وجود دارد گفت: طبیعتا اعتماد بین مردم و مسئولان باید بیشتر شود. انقلاب ما مردمی بوده و ریشه در توده‌های مردم دارد، مردم خودشان را صاحب انقلاب می‌دانند لذا مسئولین هم از بین مردم بوده و جدای از مردم نیستند و مشکلات مردم را درک می کنند.

عارف تصریح کرد: امیدواریم با سازوکارهایی که در دولت انجام می‌شود ارتباط دولت و مردم هم بیشتر شود. البته نمایندگان مجلس به واسطه اینکه هر سه هفته یکبار در میان مردم هستند، با مردم ارتباط دارند.

رئیس فراکسیون امید مجلس همچنین خاطر نشان کرد: مجلس هم باید توجه بیشتری به مطالبات مردم داشته باشد. امیدواریم آثار بهتری را در ارتباط با مطالبات مردم در بودجه سال آینده شاهد باشیم.

وی درباره اینکه آیا فقط یک دستگاه یا یک قوه در پاسخگویی در مطالبات مردم مسئولیت دارد یا کل مسئولان باید در این زمینه پاسخگو باشند گفت: نوع مطالبات متفاوت است قطعا مطالبات متوجه همه مسئولان در تمام نهادهای حکومتی است نمی‌توان آن را به یک قوه معطوف کرد.

وی تصریح کرد: در واقع کل نهادهای حاکمیتی باید مسئول باشند. اما چون مطالبات مردم بیشتر به دولت ارتباط پیدا می‌کند ممکن است دولت مسئولیت بیشتری داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: رمز پیروزی ما وحدت و رمز موفقیتمان انسجام بوده است. مردم باید بدانند همه دستاوردهای انقلاب مرهون همراهی و با حمایت مردم بوده و نباید آن را از دست بدهیم.

عارف همچنین اظهار کرد: گله‌ای از صداوسیما داریم و واقعا باید در رفتار و کردارش در دهه‌های گذشته تجدید نظر کند. در واقع رسانه ملی باشد، منافع ملی را درک کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رسانه ملی وظیفه‌اش باید تقویت منافع ملی و تقویت انسجام و وحدت ملی باشد. نه اینکه در جایگاه بلندگوی یک جریان سیاسی قرار گیرد. این مسئله نه در شأن رسانه ملی است و نه مردم قبول می کنند. مردم وقتی صحبت می کنند بخشی از مشکلاتشان تبعیض، دوگانگی در برخورد و معیارهای دوگانه است که در برخی از نهادهای حکومتی به خصوص رسانه ملی با آن روبرو هستند و این باید اصلاح شود.

بروجردی: دشمنان انقلاب اغتشاشات را خط‌دهی می‌کنند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با اشاره به حوادث اخیر گفت: دشمنان انقلاب با نهایت سوءاستفاده از این حوادث، مردم را تحریک و اغتشاشات را خط‌دهی می‌کنند.

علاءالدین بروجردی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه حوادثی که اخیراً در چندین شهر کشور رخ داد، معلول عدم تدبیر به هنگام مشکلات تحمیل شده به مردم بود.

وی تصریح کرد: تعدادی از موسسات مالی که تحت عنوان مجوز رسمی بانک مرکزی کار خودشان را شروع کرده و مردم بسیار خوب ما به این عناوین اعتماد کرده بودند و از رسانه‌ها هم تبلیغات لازم صورت گرفته بود و مردم بر اساس این اعتماد سپرده‌گذاری کرده بودند که بعضاً از قشرهای ضعیف جامعه بوده تا بتوانند از طریق این جوی باریک امرار معاش داشته باشند.

بروجردی ادامه داد: متأسفانه آنان با مشکلات اساسی و جدی این موسسات مواجه شدند و مدت‌هاست که درخواست کرده‌اند و حتی جلوی مجلس و بانک مرکزی آمدند که البته نظام هم تدبیر به خرج داد و در بالاترین رأس روسای سه قوه تصمیم‌گیری کردند که حداکثر تا سپرده‌های ۲۰۰ میلیون تومانی را پرداخت کنند اما حجم بالای سپرده‌ها، پاسخگوی انتظارات مردم نبود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی تأکید کرد: مردم بسیار وفادار و انقلابی ما در دهه چهارم پیروزی انقلاب اسلامی همانند دهه اول در عرصه‌ها حضور پیدا می‌کنند و همانگونه که در ۹ دی پیوند عمیق خود با نظام را نشان دادند، حتماً در ۲۲ بهمن امسال شاهد حماسه دیگری خواهیم بود.

وی بیان کرد: دشمنان انقلاب با نهایت سوءاستفاده از این حوادث مردم را تحریک و اغتشاشات را خط‌دهی می‌کنند. بخش مهمی از تجمعات اخیر هم معلول سازمان‌دهی عناصر خارج‌نشین و ضد انقلاب بوده و تبلیغات گسترده‌ای که انجام دادند و از احساسات پاک و مطالبات بحق مردم سوءاستفاده شد.

بروجردی گفت: امیدواریم دولت با یک تدبیر منطقی هرچه سریع‌تر بتواند با بازپرداخت این مطالبات و رفع مشکلات مردم، زمینه سوءاستفاده ضد انقلاب و عناصر مخالف جمهوری اسلامی را بگیرد.

ایرنا نوشت:

همچنین کمال دهقان فیروزآبادی روز دوشنبه اظهار داشت: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به دلیل وقوع حوادث اخیر و برخی تجمعات در سراسر کشور، جلسه فوق العاده ای با حضور مسوولان ذی ربط برگزار خواهند کرد.

وی افزود: در این جلسه که فردا دوشنبه ساعت ۱۴ برگزار می شود اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی علت این تجمعات و همچنین راهکارهای عدم وقوع این گونه حوادث را بررسی می کنند.

نماینده مردم تفت در مجلس گفت: در این جلسه جمعی از مسوولان کشورمان حضور خواهند داشت.

جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس فردا دوشنبه برگزار می شود

تهران - ایرنا - نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: فردا دوشنبه برای بررسی حوادث و تجمعات اخیر جلسه ای فوق العاده این کمیسیون با حضورجمعی از مسئولان برگزار می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.