فرهاد تجری روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: انتظار می رود مسئولان بنیاد مسکن، قرارگاه ها و ارتش در امر اسکان موقت زلزله زدگان از تمام ظرفیت های موجود استفاده کنند و سریعتر از مرحله اسکان موقت به اسکان دائم برسیم.

وی با بیان این که فرصت بازنگری در طرح هادی روستاهای تخریب شده وجود دارد، گفت: امکان گسترش روستاها فراهم شده و دهیاری ها و اعضای شوراهای اسلامی تلاش کنند شرایط مناسب زیستی در این روستاها فراهم شود.

تجری اضافه کرد: در حالی که قبل از وقوع زلزله، اجرای طرح هادی در روستاها مستلزم هزینه های زیادی در کارهای کارشناسی بود اما با توجه به زلزله اخیر، زمینه بازنگری در طرح هادی روستایی با کمترین زمان و هزینه فراهم شده تا از تمام ظرفیت ها برای رفاه مردم استفاده شود.

وی تعیین تکلیف نشدن واحدهای تخریبی نوع ۲ و نامشخص بودن وضعیت مستاجران را از جمله مشکلات فراروی زلزله زدگان توصیف و ابراز امیدواری کرد این مشکل ظرف چند روز آینده رفع شود.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.