خبرگزاری فرانسه گزارش داد، «کیم‌جونگ اون» رهبر کره‌شمالی، امروز- دوشنبه- در پیامش به مناسبت سال جدید میلادی گفت: «دکمه (شلیک سلاح) هسته‌ای دائما (روزی میز کار) در دفترم است. این تهدید و باج‌گیری نیست بلکه یک واقعیت است.»

رهبر کره‌شمالی تأکید کرد که کشورش به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شده است.

وی افزود، کره‌شمالی بایستی تولید مقادیر زیادی از بمب‌های هسته‌ای و موشک‌ها را آغاز کند.

کیم‌جونگ اون تأکید کرد که کره‌شمالی «قادر است با هرگونه تهدید هسته‌ای از سوی آمریکا مقابله کند؛ چرا که کشورش (قدرت) بازدارنده قوی‌ای دارد که می‌تواند مانع از بازی کردن ایالات متحده با آتش شود.»

این در حالی است که «مایک مولن» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در دوره «جرج بوش پسر» رئیس‌جمهور اسبق، روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی»، گفت: «به‌نظرم، ما بیش از هر زمان دیگری به جنگ هسته‌ای با کره‌شمالی در این منطقه نزدیک‌تر شده‌ایم... در این مرحله هیچ راهی برای حل و فصل این بحران به شکل مسالمت‌آمیز نمی‌بینم.»

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، چهارشنبه گذشته تأکید کرده بود که «فشارها بر کره‌شمالی به منظور خلع سلاح هسته‌ای آن ادامه دارد.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز هفته گذشته در واکنش به آخرین آزمایش موشکی کره‌شمالی تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور تصویب کرد. به موجب تحریم‌های جدید شورای امنیت علیه کره‌شمالی، واردات فرآورده‌های نفتی این کشور، که منبع درآمدی بسیاری حیاتی برای برنامه‌های موشکی و هسته‌ای آن محسوب می‌شود، به طور چشم‌گیر هدف گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.