علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تجمعات اخیر در برخی از شهرهای کشور، گفت: باید صدای مردم شنیده شود. مطالبات مردمی بخصوص در حوزه اقتصادی و معیشتی روشن است و مکررا به مسئولان در رده‌های مختلف گفته شده است.

وی افزود: مسئولان باید راهکارهای جدی برای حل مشکلات مردم بخصوص معضلات اقتصادی و معیشتی داشته باشند.

نماینده مردم تهران همچنین با اشاره به اصل ۲۷ قانون اساسی درباره برگزاری آزادانه اجتماعات، گفت: باید این اصل که در قانون به آن تصریح و تاکید شده است، مورد توجه قرار گرفته و سازوکارهای اجرای آن تبیین شود. لازم است در این باره دولت لایحه‌ای به مجلس ارائه کند.

رحیمی در عین حال اظهار کرد: تاکنون نیز اجتماعات در شکل‌های مختلف در کشور برای بیان مطالبات برگزار شده است که باید مجوزهای لازم در آینده نیز داده شود تا مردم بتوانند مطالبات‌شان را بیان کنند. نباید به بهانه طرح مطالبات، امنیت مخدوش شود و به بهانه امنیت، سازوکارهای اجتماعی و مطالبات مردم محدود گردد.

وی همچنین با اشاره به نقش رسانه‌ها در مقاطع حساس همچون اتفاقات اخیر، گفت: امنیت برای هر کشوری موضوع همگانی است و همه آحاد جامعه در تامین آن نقش قابل توجهی دارند. در این بین رسانه‌ها در برقراری فضای امن در کشور نقش غیرقابل انکار داشته که باید مطالبات و مشکلات مردم را به گوش مسئولان برسانند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نقش رسانه‌ها را ایجاد فضای آرام به کل جامعه دانست و افزود: رسانه‌ها باید با شفافیت از هوشمندی لازم برخوردار باشند و بتوانند بین هوشمندی و شفافیت توازن برقرار کنند. در مورد اتفاقات اخیر رسانه‌ها به یک عدم انسجام و سردرگمی مواجه بودند و پختگی لازم در آنها دیده نشد.

رحیمی با اشاره به برنامه‌های رسانه ملی، گفت: متاسفانه رسانه ملی به طور یکجانبه فراتر از مسئولان مربوطه به اتخاذ موضع پرداخت، حال اینکه صداوسیما بخصوص مسئولان سیاسی آن باید هوشمندی لازم را داشته باشند تا بتوانند نقش موثری در تامین آرامش در فضای اجتماعی کشور ایجاد کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.