قاسم میرزایی نکو در خصوص توجه مسئولان و دستگاه‌های تصمیم‌گیر به نقدهای کارشناسانه رسانه‌ها بیان کرد: از نظر من بخش‌هایی که روابط عمومی فعالی دارند و عملکرد قوی دارند، اظهار نظرهایی را که از سوی رسانه‌ها مختلف منعکس می‌شود را دسته‌بندی می‌کنند و حتما مسئول یا وزیر مربوط اظهار نظرها را می‌بیند و بررسی می‌کند اما بخش‌هایی که روابط عمومی قوی ندارند طبیعی است که مسئول مربوطه نتواند به همه اظهار نظرهای مطرح شده از رسانه‌ها متعدد توجه کند چرا که خود به تنهایی نمی‌تواند همه این موارد را بررسی کند. رایج است که روابط عمومی در زمانی مناسب تمام نقطه نظراتی که در رابطه با یک سازمان یا وزارتخانه از سوی رسانه‌ها مطرح می‌شود را به بالاترین مسئول ارائه دهد. در هر جایی که در این زمینه به خوبی عمل کنند مسلما پاسخ خوبی خواهند گرفت.

وی در ادامه گفت: اظهار نظرهایی که از سوی رسانه‌ها منعکس می‌شوند و به واقعیت نزدیک است و شرایط سازمان‌ها را به خوبی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است و همچنین به نکات اصلی اشاره کرده باشد، حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت اما بعضی از اظهار نظرها ممکن است واقعی نباشد یا تنها شعار باشد، لذا جایگاه خود را پیدا نمی‌کند. متاسفانه به دلیل جلوگیری از بیان واقعیت‌ها توسط رسانه‌ها و یا برخورد جناحی کردن با بعضی از مسائل باعث شده تا شرایط مقداری سخت شود. اینکه ما تاکید کنیم به بعضی از اخبار و اطلاعات اجازه پخش شدن داده شود و به بعضی از اخبار و اطلاعات اجازه پخش داده نشود یا اینکه بعضی از افراد نقد شوند و بعضی از افراد نقد نشوند، قطعا رسانه کارکرد خود را از دست می‌دهد و به دنبال آن یک رسانه نامناسب و وابسته به سرویس‌های دیگر شکل می‌گیرد که همان‌طور که شما می‌بینید اقداماتی انجام می‌دهند که اثرات تخریبی را به دنبال دارد.

 

نماینده مردم دماوند در مجلس بیان کرد: اگر ما به نقدهای صحیح گوش نکنیم، اثرات نامطلوبی خواهد داشت. گاهی به نقدها گوش می‌کنیم ولی آنها را عملی نمی‌کنیم که این کار نیز پیامدهایی را به دنبال دارد. به عنوان مثال می‌گوییم ما نیز می‌دانیم فردی که توسط فلان مسئول انتخاب شده شرایطش چگونه است ولی باز هم بگذارید بماند. مسئولین باید مقداری قاطع‌تر در برخوردهایشان، بازخوردها رسانه‌ها را مورد توجه قرار دهند تا مقداری نیز نگرانی‌ها برطرف شود.

 

میرزایی نکو خاطر نشان کرد: نقدها و اظهار نظرهای کارشناسی که از سوی رسانه‌ها در خصوص تصمیمات مسئولان منعکس می‌شود، یقینا پیش از نهایی شدن تصمیمات موثرتر خواهد بود. رسانه‌ای قوی‌تر و پویاتر است که بتواند اطلاعات دقیق از جریانی را که قرار است به طور ناسالم شکل بگیرد، انعکاس دهد، اگر این اتفاق بیفتد قطع به یقین موثرتر خواهد بود.

 

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.