روزنامه نیویورک تایمز اخیرا در گزارشی اعلام کرده بود که احتمالا الکساندر داونر، سفیر استرالیا در انگلیس به آغاز تحقیقات اف‌بی‌آی درخصوص نقش روسیه در انتخابات آمریکا کمک کرده است.

بر اساس این گزارش، جورج پاپادوپولوس، یکی از مشاوران سیاست خارجی دونالد ترامپ، در ماه مه سال ۲۰۱۶ میلادی در جریان یک شب خوردن زیاد مشروب در باری در لندن، به الکساندر داونر، سفیر استرالیا در انگلیس گفت که روسیه اطلاعاتی برای "تخریب چهره" هیلاری کلینتون در اختیار دارد.

نیویورک تایمز به نقل از چهار مقام ناشناس آمریکایی و استرالیایی نوشت، حدود دو ماه بعد که هزاران ایمیل کلینتون و دفتر مرکزی حزب دموکرات به اینترنت درز داده شد، دولت استرالیا حرف‎های آن شب جورج پاپادوپولوس را به پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) گزارش کرد.

مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا تاکید کرد درباره اینکه این گزارش تاثیری بر روابطش با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بگذارد نگران نیست و از زمانی که این گزارش منتشر شده با هیچ یک از مقامات دولت آمریکا صحبت نکرده است.

وی افزود: دولت استرالیا اظهارات بیشتری را درخصوص موضوعی که مربوط به یک تحقیقات کنونی در آمریکا باشد، مطرح نخواهد کرد.

ترنبول همچنین تاکید کرد نسبت به اینکه آمریکا هنوز سفیری در استرالیا منصوب نکرده نگران نیست و گفت: همیشه وقتی دولت جدیدی روی کار می‌آید تاخیراتی وجود خواهد داشت.

وی افزود: روابط میان آمریکا و استرالیا کاملا عالی و قوی است و در حقیقت روابط ما در سطح وزارت خارجه در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.