دکتر محمدصادق ضیائی درباره مصوبات اخیر هیات رئیسه و نشست هماهنگی و پایش امور استان ها که ۲۹ آذر به ریاست دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه رسیدگی به امور کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از دغدغه های اصلی دکتر فرهاد رهبر است، اغلب مصوبات این دو نشست مربوط به حوزه توسعه مدیریت و منابع انسانی بود.

مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در جلسه اخیر هیات رئیسه دانشگاه ، در سه بند مصوب سعی شد بر اساس امکانات سازمان و آنچه مصوبات قبل بوده است، درباره بازخرید سنوات، بازخرید مرخصی و موضوع تحصیل کارکنان تصمیم گیری شود.

وی افزود: همواره رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر این موضوع تاکید دارند که مصوبات قبل، هر آنچه بوده باید اجرا شود، بنابراین مصوبات جدید در مورد کسانی است که بعد از ابلاغ این مصوبه درخواست بازخرید و پرداخت سنوات خود را ارائه می کنند و این مصوبات عطف به ماسبق نمی شود.

دکتر ضیائی در تشریح مصوبات اخیر هیات رئیسه دانشگاه تاکید کرد: بر اساس بند ۵ مصوبه جلسه ۲۳۸ هیات رئیسه، مقرر شد کلیه مصوبات قبل درخصوص کارکنان متقاضی و مازادی که مشمول بازخرید سنوات می شوند،لازم الاجرا باشد و کسانی که از یکم دی ماه ۹۶ به بعد در اعداد بازخرید سنوات قرار می گیرند، با سابقه زیر ۲۰ سال، به ازای هر سال سنوات خدمت ۴۵ روز و با سابقه بیش از ۲۰ سال به ازای هر سال ۳۰ روز سنوات خدمت، می توانند بازخرید شوند.

مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بند ۶ این مصوبه هم به موضوع درخواست بازخرید مرخصی کارکنان اشاره دارد که مصوب شد تقاضاهایی که مربوط به قبل از ۱ دی ۹۶ است و روال قانونی آن طی شده، طبق دستور صادره پرداخت شود و در مورد درخواست های پس از این تاریخ قرار شد بخشنامه ای از حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ابلاغ و اطلاع رسانی شده تا کارکنان مطلع شوند از این تاریخ به بعد درباره بازخرید مرخصی چه تصمیمی گرفته شده است.

وی درباره بند ۷ مصوبه اخیر هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی که مربوط به تحصیل کارکنان است، اظهار داشت: درباره ادامه تحصیل کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی که تحصیل آنها مربوط به قبل از نیم سال دوم سال تحصیلی ۹۶-۹۷ است، مقرر شد هرکدام از کارکنانی که مبادرت به شروع تحصیل کردند، مجوزهای صادره قبل به قوت خود باقی مانده و کارکنانی که از نیم سال دوم تحصیلی (بهمن ۹۶) متقاضی تحصیل هستند، پس از تأیید مدیریت مربوطه، در کمیته ای زیر نظر معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی موضوع بررسی و تصمیم لازم اخذ خواهد شد؛ ضمنا در خصوص اعمال مدارک تحصیلی، اسناد بالادستی و مصوبات قانونی لارم الاجراست.

دکتر ضیائی درباره مصوبات جلسه هماهنگی و پایش امور استان ها نیز گفت: این نشست ۱۲ مصوبه مربوط به حوزه های آموزشی، جابه جایی رشته ها، طرح تعاون هیات علمی، طرح امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی، طرح ناحیه بندی استان ها و... داشت که دو مصوبه مهم مربوط به کارکنان است.

مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در بند ۷ این مصوبه مقرر شد واحدهای استانی بازخرید کارکنان را با تامین منابع مالی و با رعایت استانداردهای ابلاغی انجام دهند، همچنین در این مصوبه بر اساس تاکید دکتر فرهاد رهبر مقرر شده که قراردادهای قبلی با کارکنان بازخرید شده با همان شرایط قبلی برقرار است و استان ها مجوز تغییر آن را ندارند و این مصوبات بعد از صورتجلسه (۱ دی ۹۶) به اینگونه خواهد بود که کارکنان با ۲۰ سال و بیش از ۲۰ سال کار، سالی ۳۰ روز و کارکنان دارای سابقه کار کمتر از ۲۰ سال به ازای هر سال خدمت ۴۵ روز حقوق دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: دکتر فرهاد رهبر در جلسه پایش استان ها تاکید کرد که منابع لازم برای بازخرید کارکنان تامین شود تا به افرادی که می خواهند خود را بازخرید کنند، کمک شود.

به گفته دکتر ضیائی، بر اساس مصوبه هماهنگی و پایش امور استان ها، استخدام نیروی جدید در بخش های اداری به هر شکل مطلقا ممنوع است و باید نیروی انسانی در بخش های مختلف اعم از هیات علمی و کارکنان ساماندهی و چابک سازی شود.

مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه موضوع ادغام یا تعطیلی هیچ یک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مطرح نیست، گفت: موضوع تجمیع مدیریت و ناحیه بندی واحدها در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار قرار دارد و ساختار اداری استان ها باید متناسب با ساختار اداری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اصلاح شود.

دکتر ضیائی اظهار داشت: امیدوارم با اجرا و پیگیری این مصوبات بتوانیم یک فضای کارآمد و کارآ و معتمدانه در دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم تا خانواده بزرگ دانشگاه که بالغ بر ۱۰۰ هزار همکار هیات علمی و کارکنان و نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو می شود را با آرامش هدایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی تلاش و استراتژی دکتر فرهاد رهبر در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، تامین امنیت شغلی کارکنان، ارتقای معیشت زندگی آنان و برخورداری از سطح کیفی مناسب در زندگی است و اعتقاد ایشان این است، زمانی که فرد تامین امنیت شغلی و معیشت زندگی داشته باشد، بهره وری بیشتری خواهد داشت و این موضوع را در مدیریت های قبلی ایشان هم دیده و لمس کرده ایم.

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تاکید دکتر فرهاد رهبر در دانشگاه آزاد اسلامی بر این است که متکی به شهریه های دانشجویی نباشیم و بتوانیم امکانات عظیم این دانشگاه را مدیریت کنیم و اتاق فکر بزرگ این دانشگاه که بالغ بر ۳۰ هزار عضو هیات علمی و حدود ۵۰۰ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی است را به حرکت درآوریم و نسبت به حل مشکلات کشور حساس و کوشا باشیم.

دکتر ضیائی در پایان با بیان اینکه نیمی از آموزش عالی کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است، از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواست که دانشگاه آزاد اسلامی را در اجرای برنامه خود کمک کند تا به ۱۰۰ هزار عائله و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجوی این دانشگاه خدمت رسانی شود تا با آرامش به تحقق اهداف کیفی آموزش و پرورش بپردازند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد، وی اظهار امیدواری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی بتواند رسالت خود را بر نظام آموزش عالی کشور از این رهگذر محقق سازد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.