جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از سخنان رئیس جمهور در رابطه با مسائل اخیر پیش آمده در شهرهای مختلف گفت: همانطور که رئیس جمهور اشاره کردند مردم مشکلاتی دارند که لزوما باید شنیده شود و هر نظامی در هر کجای عالم وظیفه دارد که انتقادات مردم خودش را بشنوند و اجازه بیان آزاد انتقادات به سیاست‌ها را به مردم دهد.

وی تصریح کرد: در این موضوع هیچ شکی نیست. قانون اساسی هم این حق را رسمیت شناخته و هیچ منعی برای این موضوع وجود ندارد اما به نظر می‌رسد جناح‌های سیاسی، دولت و بخشهای مختلف حاکمیت باید بپذیرند که مردم در چارچوب قوانین آزادانه مطالبات خود را بیان کنند. این مسائل می تواند در قالب راهپیمایی‌ها، جلسات و گردهمایی ها باشد.

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین بیان کرد: اما این سبک و سیاق که به نوعی فروپاشی اجتماعی و شورش کور بوده و به اموال عمومی آسیب زده و یا خواسته باشند کلیت نظام را زیر سوال ببرند به نفع کشور نبوده و هیچ حاصلی نخواهد داشت.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس افزود: اگر به جای این همه رفتارهای هنجارشکنانه تظاهراتی انجام شود که قانونمند وبا مجوز باشد قدر مسلم موثر خواهد بود تا اینکه خواسته باشند اساس نظام را که برای شکل گیری آن زحمت کشیده شده و اکنون در ثبات و آرامش است زیر سوال ببرند، کار عاقلانه‌ای نیست.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس ادامه داد: صحبت رئیس جمهور هم در همین راستا بود و راهکاری که به نظر می‌رسد این است که دولت و مسئولین زمینه ای را فراهم کنند تا مردم در قالب راهپیمایی‌های مجوز دار ضمن حمایت از ساختار اصلی نظام دیدگاه‌های خود را هم بیان کنند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: ما دشمنانی در منطقه داریم و همچنین مشکلاتی در عرصه داخلی و بین‌المللی وجود دارد. این رفتارها جز اینکه ما را تضعیف و مشکلات را بیشتر کند حاصل دیگری ندارد و کسانی که دلسوز نظام هستند و می خواهند گره‌ای از گره‌ها باز کنند به این نکته توجه کنند که این شیوه، شیوه درستی نیست.

رحیمی جهان آبادی در پایان خاطر نشان کرد: ماباید قدر مردم را بدانیم، به صدای مردم گوش دهیم. از طرف دیگر مردم هم باید واقعیات اداره کشور و تنگناها را بدانند و براساس تحلیل‌های افراد غیر کارشناس و فضای مسموم مجازی تصمیم نگیرند که عمدتا ریشه در خارج از کشور دارد که آنها مخالفان ما هستند. نه تنها نظام بلکه ایران و ثبات و امنیت ما را نمی خواهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.