عمار الاسد، نایب رئیس کمیته روابط خارجه در پارلمان سوریه در گفت‌وگوی تلفنی با اسپوتنیک روسیه اظهار داشت: آمریکا بیش از هر کشوری در جهان برای تروریسم سرمایه‌گذاری می‌کند. صحبت از تلاش‌های این کشور برای تبدیل سوریه به افغانستانی دیگر به دور از منطق است، آمریکا داعش را ایجاد کرد، اما در دستیابی به اهداف خود ناکام ماند، به همین دلیل رهبران داعش را از حسکه به مکانی نامعلوم منتقل کرد. پیش از این نیز واشنگتن در شرایطی که ارتش سوریه بیش از ۹۵ درصد خاک کشور را در دست داشت، داعشی‌ها را از حومه دیرالزور خارج کرد.

عمار اسد افزود: امروز آنها از تشکیل "ارتش ملی" سوریه خبر می‌دهند. همان‌گونه که پیش از این در اردوگاه الرکبان در حسکه از آن سخن می‌گفتند، اما این عنوان‌ها تنها ابزارهای رسانه‌ای هستند، زمانی که می‌گویند رئیس ستاد ارتش ملی سوریه فرمانده تیپ فلان است، دروغ می‌گویند، آنها تفاوت چندانی با سیاست‌های دولت ترامپ ندارند که به تازگی مدعی شده که "آمریکا داعش را در سوریه و عراق نابود کرد"، آیا کسی این حرف را باور می‌کند، آمریکا روی داعش سرمایه‌گذاری کرد و امروز نیز روی گروه‌های باقی مانده داعش سرمایه‌گذاری می‌کند و صراحتا این مساله را اعلام کرده و خجالت نمی‌کشد.

نایب رئیس کمیته روابط خارجه پارلمان سوریه در ادامه فاش کرد: ارتش سوریه امروز در شهر دیرالزور می‌جنگد. گروه‌هایی از داعش در شرق خابور که در کنترل آمریکایی‌هاست، حضور دارند. به نظر می‌رسد که ابوبکر بغدادی، رهبر داعش در این منطقه باشد و به زندگی عادی خود با حمایت آمریکایی‌ها ادامه می‌دهد. آنها در حال طرح‌ریزی نقشه‌هایی هستند. آمریکا نوک پیکان اسرائیل در منطقه برای ضربه زدن به ارتش سوریه و تقسیم این کشور است.

وی تاکید کرد: دمشق به خوبی می‌داند آنها چه نقشه‌ای دارند. به همین دلیل تمامی سناریوها و طرح‌های جایگزین برای مقابله با هر گونه تغییری در موضع‌گیری‌ها در میدان نبرد را در اختیار داریم و ارتش در تمامی استان‌ها مستقر است هر چند در برخی استان‌ها به شکل کامل حضور ندارد اما حضورش در خاک سوریه احتمالا به ۹۸ درصد برسد. پیامد هر گونه اقدام غیرمسؤولانه‌ای متوجه آمریکا و منافع این کشور خواهد بود، زیرا آمریکایی‌ها امروز در سوریه به دنبال آغاز طرح‌های جدیدی هستند اما این طرح‌ها نیز مانند گذشته ناکام خواهند ماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.