سیدمحمد حسینی در مورد اعتراضات اخیر گفت: در اینکه برخی نابسامانی‌ها وجود دارد و مردم و به ویژه قشر ضعیف تحت فشار مشکلات معیشتی هستند بحثی نیست و همه به آن اذعان دارند که باید از مشکلات مردم گره‌گشایی شود.

حسینی با بیان اینکه اعتراضات مال باختگان مسئله تازه‌ای ‌نیست و چند ماهی است که معترض هستند،‌ بیان کرد: از اینکه اکنون اعتراضات تبدیل شده است به شعارهای ساختارشکن و افراطی و تند علیه نظام کاملا معلوم است که مسئله فراتر از طرح مطالبات معمول اقتصادی است و با تخریب اموال عمومی و حرکت‌های خشن و شعارهای علیه نظام همراه شده و بیانگر این است که افرادی می‌خواهند با موج‌سواری از این فرصت برای اهداف خود سوءاستفاده کنند.

وی بیان کرد: این افراد خیلی زود دستشان رو شده است از این جهت که غربی‌ها و امریکایی‌ها، ترامپ، دختر ترامپ و سخنگوی کاخ سفید، مجلس نمایندگان امریکا و دیگر مقام‌های این کشور از این آشوب‌ها حمایت کردند و وزارت خارجه امریکا رسما بیانیه داده و درخواست کرده کشورهای دیگر هم دخالت کنند. رژیم صهیونیستی و سعودی‌ها از این اعتراضات به وجد آمده‌ و اعلام کردند حرفی که محمدبن سلمان بیان کرد مبنی بر اینکه باید درگیری را به داخل ایران بکشانیم تحقق پیدا کرده‌ و مثلثی بین تلاویو، ریاض و واشنگتن ایجاد شده است و انگلیس و دیگران هم مانند ناآرامی سال ۸۸ از این آشوب‌ها حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: معاندین انقلاب هم مانند منافقین و سلطنت‌طلب‌ها به شدت از این اغتشاشات حمایت کرده و جهت می‌دهند تا هر مقدار که می‌توانند تخریب انجام دهند و اعتراضات را به سوی درگیری خشن بکشانند. حتی به نظر می‌رسد داعش هم اگر افرادی داشته باشد در این تحرکات می‌تواند نقش داشته باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا، گفت: در بعضی از شهرها که سوال کردیم گرداندگان اعتراضات از بومیان شهر نبودند و از مناطق دیگر حضور پیدا کردند که نشان می ‌دهد یک حرکت سازمان‌دهی شده انجام می‌گیرد، اما مردم با اینگونه حرکت‌های افراطی همراهی نخواهند کرد. هیچ کدام از جریانات سیاسی کشور اینگونه رفتار را تایید نمی‌کنند و این رفتارها مقطعی خواهد بود و با قاطعیت نیروی انتظامی و دستگاه قضایی و امنیتی و اطلاعاتی به آنها پایان داده خواهد شد.

حسینی گفت: البته اغتشاشگران در درگیری‌ها در پی آن هستند که افرادی کشته شوند و با مظلوم‌نمایی دامنه این اعتراضات را گسترش دهند که باید مورد توجه قرار گیرد .

وی درباره تاثیرگذاری مواضع مخالفان دولت در اعتراضات، بیان کرد: به هیچ وجه مخالفان دولت چنین کاری را انجام نمی‌دهند چراکه آنها تریبون دارند و نظرات خود را بیان می‌کنند و نیازی به تظاهرات ندارند؛ نمایندگان اصولگرا در مجلس حضور دارند می‌توانند در بودجه تاثیرگذار باشند و نیازی نیست که بخواهند از این شیوه‌ها استفاده کنند.

عضو شورای مرکزی جمنا درباره نقش صداو سیما گفت: روزهای اول صدا و سیما نسبت به اعتراضات سکوت داشت که این روش درست نبود و میدان را به رسانه‌های بیگانه واگذار کرد که آنها شروع به اطلاع‌رسانی کردند و با تطهیر و تحلیل‌های خاص خود که با غرض‌ورزی همراه بود فضا را در دست گرفتند. اما اکنون همه مسائل در حال اطلاع‌رسانی است و باید دقیقا مسائل منطقی، اقتصادی و معیشتی با این تندروی‌ها و افراطی‌گری‌ها و کسانی که دنبال براندازی و آسیب به کشور هستند، تفکیک شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.