قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ناآرامی های اخیر در تعدادی از شهرهای کشور و سوءاستفاده برخی از معاندان از این نا آرامی ها اظهار کرد: حوادث اخیر کشور که در چند نقطه کشور مشاهده شد در واقع موجب نگرانی و ناراحتی برای مسئولان و ملت است. 

وی گفت: به طور قطع مردم هم آسیب هایی بابت تبعیض ها در جامعه و مال باختن در موسسات اعتباری و بانک ها دیده اند و همه اینها موجب ناراحتی مردم شد که به حق است. 

نماینده مردم نوشهر در مجلس با تاکید بر اینکه مسئولان باید به خود مراجعه کنند و گره کار را بیابند، افزود: اینهایی که امروز در خیابان می آیند و اعتراض می کنند دو دسته هستند، یک عده که واقعا به حق هستند و بارها جلوی مجلس تحصن کردند، شعار دادند و حرفشان را زدند و بارها نیز مقابل سازمان برنامه و بودجه رفتند و حتی مقابل بانک مرکزی چادر زدند و شب ماندند اما نتیجه ای نگرفتند.

احمدی لاشکی ضمن نکوهش برخورد عده ای دیگر در این میان و ایجاد اغتشاش در برخی شهرها تصریح کرد: از سوی دیگر یک دسته دیگر منتظر وقت هستند تا بهانه ای ایجاد کنند تا ریشه نظام را بزنند و به طور قطع ملتی که برای این نظام خون ها ریختند و ایثارگری کردند به این دسته اجازه نمی دهند. 

وی خاطرنشان کرد: بنابراین حساب آنهایی که یاد گرفتند امروز اتوبوس آتش بزنند و مغازه ها و اموال مردم را از بین ببرند و یا عده ای دیگر که مساجد را به آتش بکشند از کسانی که مشکلاتی دارند و اعتراض می کنند جداست و اینها نامشان اغشاش گر است. 

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تقدیر از برخورد مناسب نیروی انتظامی در چند روز اخیر گفت: این نیروها بسیار خوب، با صلابت، محکم و در عین حال بردبارانه با مردم برخورد می کنند و باید همین رویه را ادامه دهند و از مردم نیز انتظار می رود صبوری پیشه کنند. 

احمدی لاشکی با تاکید بر اینکه مسئولان آنچه که حق مردم است پیگیری کنند، بیان کرد: مسئولان نظام در مجلس و دولت همه تلاش شان را برای رفع مشکلات مردم انجام دهند. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر که بودجه سال ۹۷ بسته می شود به طور قطع مجلس زیر بار بنزین ۱۵۰۰ تومانی نخواهد رفت زیرا مردم طاقت این میزان گرانی را ندارند، اضافه کرد: در بودجه ۹۷ باید مردم ضعیف جامعه بیشتر دیده شوند. 

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه ای می تواند به سمت تعالی حرکت کند که امنیت داشته باشد و اگر کسی در جامعه‌ای امنیت و آرامش نداشته باشد برای رفع مشکلات پیش رو نمی‌تواند به نتیجه درست برسد. 

احمدی ابراز امیدواری کرد همه مردم در سایه وحدت و همدلی و همه باهم زیر چتر ولایت که ستون نظام است حرکت کنند و مسئولان نیز به درستی به وظیفه خود عمل کنند. 

وی با اشاره به موضع برخی کشورها در این چند روز اظهار کرد: بدون شک کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، عربستان و برخی کشورهای عربی بدشان نمی آید کشور را دچار مشکل کنند و خوشحال هم هستند، اما ملت ایران جواب این عده اراذل و اوباش را می‌دهد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.