محمدرضا سوقندی در نشستی با مدیران و فعالان شبکه های اجتماعی و فضای مجازی عضو انجمن مدیران شبکه‌های اجتماعی سمنان با تاکید بر ظرفیت های فضا مجازی و شبکه های اجتماعی اظهار کرد: فعالیت در عرصه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، بصیرت، آگاهی و دانش خاصی لازم دارد و ارتقای سواد رسانه ای مهمترین رسالت فعالان این عرصه است .

وی با اشاره به ظرفیت‌های این فضا از آن به عنوان یک فرصت یاد کرد و اظهار کرد: فضای مجازی در عین مجازی بودن آسیب‌ها و مشکلات فضای حقیقی نظیر سرقت، جاسوسی و ... را دارد لذا در این فضا نیازمند هوشمندی و داشتن سواد لازم است اگر چه متاسفانه در برخورد با این فضا دچار تاخر فرهنگی هستیم.

سوقندی با اشاره به رشد سریع شبکه‌های اجتماعی و جمعیت برخوردار از این شبکه‌ها در کشور گفت: این تکنولوژی امروز در ایران توسعه یافته و به شبکه ارتباطی و فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با تاکید بر اینکه باید با مراقبت لازم از آسیب‌ها و تهدیدهای شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی پرهیز کنیم تصریح کرد: افراط در استفاده از این شبکه در ایران یک آسیب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، ارتقای سواد فضای مجازی در جامعه را از راهکارهای کاستن از آسیب‌های این فضا بیان و تصریح کرد: انجمن مدیران شبکه‌های اجتماعی باید در این عرصه وارد شده و با برگزاری دوره‌های تخصصی توانمندی‌های کاربران را به دانش تخصصی این عرصه ارتقاء دهد.

سوقندی، داشتن تولید در عرصه فضای مجازی را عامل مهمی در تاثیرگذار شدن در این شبکه‌ها دانست و گفت: متاسفانه فعالان این عرصه به جای تولید محتوی بیشتر به انتقال داده ها مشغول هستند و تلاش در ارائه تولیدات مناسب از دیگر اموری است که انجمن مذکور می تواند در فعالیت های خود به آن بپردازد.

وی با اشاره به اینکه انجمن مدیران شبکه‌های اجتماعی سمنان اولین انجمن در کشور است که تاسیس شده است، اظهار کرد: فضای مجازی زمینی است که دیگران برای ما فراهم کرده اند و رهبری در این فضا، داشتن مخاطب بیشتر نیست بلکه تولیدات بیشتر و مناسب برای مخاطبان است.

سوقندی از برنامه برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در سمناندر آینده خبر داد و گفت: این انجمن نیز باید به صورت فعال در این نمایشگاه حضور یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یادآور شد: انجمن مدیران شبکه‌های اجتماعی استانی است و در آینده در شهرستان‌های مختلف نیز فعال می‌شود.

در این نشست یکی از کارشناسان پلیس فتا نیز به بیان برخی از آسیب‌ها و قوانین و مقررات فعالیت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پرداخت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.