اسدالله بادامچیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعتراضات اخیر مردم در سطح شهرهای کشور و ایجاد برخی ناآرامی ها اظهار کرد: بخشی از اعتراضات اخیر مربوط به وجود نارضایتی‌هایی در بین برخی مردم در مسائل اقتصادی، معیشتی و گاهاً سیاسی بود، اما به دلیل آنکه بسترهای لازم فراهم بود امکان سوءاستفاده برای عده‌ای سودجو نیز فراهم شد.

وی خاطر نشان کرد: جریانات اخیر به دلیل  اعتراضات قبلی نسبت به مسائل مالی و همچنین برخی مسائل دیگر بود که برگزاری آن نیز طبیعی بود اما عده‌ای اغتشاش‌گر از این وضعیت سوءاستفاده کردند و با ایجاد آشوب به اموال مردم آسیب زدند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به طرح برخی شعارها علیه مسئولان عالی‌رتبه در اعتراضات اخیر گفت: بیان شعارهایی ساختار شکنانه و اهانت به دولت و رئیس جمهور محترم دیگر اقدام اعتراضی نیست بلکه اقدامی ساختار شکنانه است. در این زمینه دولت ابتدا باید بتواند برای حل مشکلات مردم نسخه‌های سریع بپیچد و برای مشکلاتی که نیاز به زمان دارد، صادقانه با مردم سخن بگوید.

بادامچیان با تاکید بر اینکه باید موضوع اغتشاش را از اعتراض جدا کرد، افزود: باید مشخص شود چه کسانی عوامل فتنه و اغتشاش هستند. در این زمینه نیز مردم از دولت انتظار دارند که از طریق وزارت اطلاعاتی که می تواند جلوی فعالیت داعش در کشور را بگیرد، عناصر فتنه‌گر و آشوبگر را شناسایی و از فعالیت آنها جلوگیری کند.

وی درباره ظرفیت‌های پیش بینی شده در قانون برای برگزاری تجمعات اعتراض آمیز اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت قانونی برای اخذ مجوز برگزاری اجتماعات اعتراض آمیز وجود دارد . این ظرفیت نیز تنها منحصر به احزاب نیست بلکه برای اعطای مجوز به افراد عادی نیز منع قانونی وجود ندارد. مسلماً پس از درخواست افراد از وزارت کشور این وزارتخانه بررسی‌های لازم را انجام می دهد و در صورت صلاحدید مجوزهای لازم را صادر می کند.

 این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه برگزاری تجمعات اخیر غیرقانونی بود، گفت: اگر مردم می خواستند برای بیان اعتراضات خود مجوز اخذ کنند، وزارت کشور این مجوز را صادر می کرد اما عده‌ای در برخی شهرها تجمع کردند و شعار مرگ بر روحانی سردادند. این درحالی است که آقای روحانی رئیس جمهور منتخب مردم است.

وی در ادامه عمل به قانون، افزایش ظرفیت تحمل نسبت به دیدگاه‌های مخالف، اخذ مجوزهای قانونی و پرهیز از اقدامات غیرقانونی، برخورد قاطعانه با عناصر ساختار شکن و از بین بردن زمینه‌های نارضایتی در مردم را از جمله راهکارهای پیشنهادی خود برای جلوگیری از مورد سوءاستفاده قرار گرفتن تجمعات و اعتراضات مردمی عنوان کرد.

بادامچیان همچنین با تاکید بر ضرورت پاسخگویی مسئولان در مقابل مردم گفت: همانطور که در موضوع مبارزه با داعش مشاهده کردیم، زمانی که مردم اقدامات سپاه و سرلشکر سلیمانی را دیدند، به ایشان عشق ورزیدند. در همین راستا نیز مردم به هر کس که خوب کار کند و از او صداقت، صراحت و پاکی ببینند، به او علاقه مند می شوند اما اگر مسئولی وعده‌های دروغ بدهد و حرفهای غیرواقعی به زبان بیاورد و پس از دوران مسئولیت نیز کاستی‌ها را گردن افراد دیگری بیندازد، مردم علاقه و اعتمادی به او پیدا نخواهند کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.