نظامی بالوغلانف امروز(سه شنبه)درگفتوگویی اظهار کرد: آمریکا برنامه های ضداسلامی خود را علیه مسلمانان با استفاده از تروریسم و حمایت از آشوب ها و حتی ایجاد ناآرامی اجرا می کند.

وی با بیان این که کشورهایی همچون یمن، افغانستان، لیبی و سوریه قربانیان سیاست های ضداسلامی آمریکا شده اند، اظهار کرد: در سیاست های آمریکا به هیچ وجه به عواملی چون کشته شدن انسان ها و تخریب و نابودی زیر ساخت ها توجه نمی شود.

بالوغلانف یادآور شد: حوادث هفت سال اخیر سوریه نشان داد که آمریکا و متحدانش کوچکترین توجهی به خواسته های ملت ها نمی کنند و فقط به مقاصد و اهداف ژئوپلیتیک خود فکر می کنند.

شخصیت مسلمان روسیه با بیان این که آمریکا ازگروه های تروریستی در منطقه حمایت می کند، افزود: گروه های تروریستی خطرناک همچون القاعده، داعش و جبهه النصره مولود شوم آمریکا هستند و با کمک های مالی و سازماندهی این کشور شکل گرفته و تقویت شده اند.

وی افزود:اما حربه تروریسم علیه ایران کارساز نیست و این قدرت بزرگ منطقه با اقتدار گروه های تروریستی را سرکوب و قلع و قمع کرده هرچندکه ضربه هایی نیز از آنها متحمل شده است.

رییس جامعه شیعیان روسیه گفت: به همین دلیل آمریکا به شیوه دیگری علیه ایران متوسل شده و از عوامل آشوب زا در این کشور حمایت و آنها را تحریک می کند.

وی ادامه داد: اما نظام اسلامی ایران مقتدر است و آمریکا و متحدان غربی و عربی این کشور از اقدامات و سیاست های خود علیه این کشور هیچ نتیجه ای نخواهند گرفت.

بالوغلانف گفت: با توجه به این وضعیت و نقشه های ضداسلامی آمریکا که با تاکتیک های مختلف اجرا می شود،کشورهای منطقه خاورمیانه باید مراقب باشند در این دام نیفتند.

وی افزود: آمریکا بخشی از سیاست های ضداسلامی خود را از طریق شبکه های اجتماعی اجرا می کند و به همین دلیل کشورهای اسلامی باید در این حوزه نوین تقویت شده و توطئه ها را خنثی کنند.

شخصیت مسلمان روسیه همچنین بر لزوم اتحاد کشورهای اسلامی برای مقابله با هجمه رسانه ای غرب تاکید کرد و در این عرصه همکاری رسانه های پیشرو کشورهای اسلامی را مهم و راهبردی خواند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.