به گزارش دفتر رسمی وزارت خارجه بحرین، این وزارت در بیانیه‌ای با طرح این ادعا که اوضاع داخلی و اوضاع امنیتی جمهوری اسلامی ایران ناآرام است از تمام شهروندان خود خواست، تحت هیچ شرایطی به ایران سفر نکنند.

وزارت خارجه بحرین هم‌چنین از شهروندان بحرینی مقیم ایران خواست تا فورا ایران را ترک کنند.

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر عده‌ای در برخی شهرهای کشورمان اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی کردند که با استقبال و حمایت مقامات آمریکایی و برخی اروپایی‌ها مواجه شده است که در این میان با سوءاستفاده از این شرایط تلاش می‌کنند، با دامن زدن به ناآرامی‌ها سیاست‌های مداخله‌جویانه خود را در ایران پیش ببرند.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در این رابطه گفت: من گفتم که این اینترنت و هشتگ‌ها در واقع یک جنگ نیابتی علیه ملت ایران است. بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته شاید ۲۷ درصد از هشتگ‌هایی که جدیدا به راه افتاده متعلق به سعودی‌هاست. البته این هشتگ‌ها متعلق به مردم سعودی نیست بلکه دولت سعودی یعنی دولت محمد بن سلمان این هشتگ‌ها را به راه می‌اندازد و عوامل اجرایی این کار، اسرائیلی و غربی هستند. هشتگ‌ها در خصوص اوضاع ایران از آمریکا، انگلیس و عربستان به راه افتاده است.

وی افزود: آنها یک سازمان درست کرده‌اند و افرادی از خارج از سعودی برای اداره این سازمان آورده‌اند چون سعودی‌ها خودشان چنین توانی را ندارند. همچنین منافقین نیز مسلما ابزارها و پیاده‌نظام این سازمان هستند. مسلما سعودی‌ها از ایران پاسخ مناسبی دریافت خواهند کرد و از جایی که نخواهند فهمید این پاسخ را دریافت خواهند کرد. خاندان حاکم بر سعودی به خوبی خطر پاسخ ما را می‌داند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: سعودی نمی‌تواند با مداخله در ایران و تحریک ملت هوشیار ایران بر زیان‌هایی که در یمن ایجاد کرده است سرپوش بگذارد.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در سخنان یکشنبه شب خود در این رابطه گفت:این نکته باید برای همه روشن باشد که ما ملت آزادی هستیم و طبق قانون اساسی و حقوق شهروندی، مردم در بیان انتقادات و حتی اعتراض‌شان کاملاً آزاد هستند؛ اما در عین حال باید توجه کنیم که نحوه انتقاد و اعتراض باید به گونه‌ای باشد که پایان آن منتهی به بهتر شدن شرایط کشور و زندگی مردم شود.

وزارت خارجه بحرین درحالی مدعی ناامنی در جمهوری اسلامی ایران است که مردم مخالف دولت بحرین در سال‌های اخیر بارها دست به تظاهرات زده و نیروهای امنیتی این کشور شهروندان و خصوصا شیعیان را دستگیر یا به قتل رسانده‌اند که این اقدامات آنها مورد انتقاد جوامع بین‌المللی نیز قرار گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.