محمدحسین مقیمی روز سه شنبه در جلسه شورای اداریاستان تهران افزود: حدود ۷۰ درصد اعتبارات مربوط به سفرهای رییس جمهوری به شهرستان های استان تهران جذب شده که این نشاندهنده حرکت موثر در مسیر رشد و توسعه همه جانبه استان است.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی کلانشهرتهران، موضوع آلودگی هوا است که به رغم تصویب قانون هوای پاک در مجلس و ۲ آئین نامه ابلاغی دولت در سال های ۹۳ و ۹۵، این مشکل همچنان به صورت جدی وجود دارد.

استاندار تهران تصریح کرد: اگر قوانین و آئین نامه های ابلاغی به موقع و درست اجرا و عملیاتی شده بود، امروز مشکلات کمتری داشتیم.

مقیمی با بیان اینکه ۷۰ درصد آلودگی تهران ناشی از تردد خودروها است، گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و خارج کردن خودروهای فرسوده آلاینده نیازمند سرمایه گذاری کلان است که امیدواریم در فصل بودجه ریزی مورد توجه مجلس قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به زلزله اخیر تهران نیز گفت: همه باید برای کاهش آسیب پذیری در برابر زلزله آمادگی جدی داشته باشیم و با توجه به آئین نامه ۲۸۰۰ تلاش کنیم تا بناهای مقاوم ساخته و زلزله را کنترل کنیم.

استاندار تهران تصریح کرد: متاسفانه به بسیاری از تکالیف خود در زمینه مقاوم سازی و ایمن سازی بناها در روستاها و شهرها عمل نکرده ایم و باید بلای زلزله را جدی گرفته و خود را برای مواجهه با آن آماده کنیم چرا که زلزله منتظر ما نمی ماند.

* ضرورت سالم سازی سیستم های اداری

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به ضرورت توجه به سلامت اداری اشاره کرد و گفت: سیستم اداری باید سالم سازی شود و در این میان مدیران اصلی ترین نقش را بر عهده دارند.

مقیمی افزود: مدیران استان تهران باید با همکاری مجموعه های تحت مدیریتی خود کارهای مردم را در زمان قانونی انجام داده و بر روند خدمت رسانی مطلوب و شایسته به مردم، نظارت و ارزیابی داشته باشند.

وی اظهار کرد: ناکارآمدی و ناسالم بودن ادارات از مسائل ریز و جزیی از جمله ورود و خروج مدیران و کارکنان آغاز می شود و برهمین اساس نباید از جزیی ترین مسائل عبور کرد.

استاندار تهران با تاکید بر جدیت توجه به رفع مشکلات اقتصادی در جامعه، گفت: مدیران باید به رفع مشکلات اقتصادی و همچنین آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و فقر توجهی جدی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت رعایت حقوق شهروندان گفت: حق حیات، حق زندگی با کیفیت، حق کرامت شهروندی، حق آزادی و حق امنیت و اشتغال از جمله حقوق اساسی مردم است که در منشور حقوق شهروندی مورد توجه رئیس جمهوری قرار گرفته است.

* رضایت یا نارضایتی مردم نتیجه کارکرد مسئولان است

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع اخیر، گفت: به طور طبیعی رضایت و یا نارضایتی مردم با نحوه عملکرد و کارکرد مسئولان و دستگاههای اداریارتباطی مستقیم دارد.

مقیمی تصریح کرد: درهمین ارتباط ضعف اطلاع رسانی از اقدامات موثر و خدمات ارائه شده به مردم نیز از جمله عوامل نارضایتی می تواند باشد.

استاندار تهران گفت: شهدای زیادی برای تحقق آرمان ها و ارزش های والای انقلاب اسلامی تقدیم شده و برهمین اساس مدیران باید عملکرد خود و سازمان های تحت مدیریت خود را به دقت ارزیابی و رصد کنند.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران نیز دراین نشست گفت:

رویکرد کلی بودجه سال ۹۷ تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب است که در آن به اصلاح ساختار، حرکت به سمت تمرکز زدایی و برنامه محوری برای دریافت بودجه توجه جدی شده است.

نعمت الله ترکی اظهار کرد: در استان تهران ماهانه ۶ هزار میلیارد ریال یارانه پرداخت می شود که فقط ۵۰ درصد مردم استان به آن نیاز واقعی دارند و مابقی آن را می توان صرف توسعه تولید و اشتغال کرد.

سرپرست معاونت سیاسی ، اجتماعی استانداری تهران نیز در این نشست گفت: رویکرد اصلی معاونت سیاسی استانداری، مبارزه با فساد و مقابله با حیف و میل منابع عمومی و بیت المال است.

شکرالله حسن بیگی، شایسته سالاری، توجه به زنان و جوانان در پست های مدیریتی و احترام به نظر و رای مردم را از اهداف اصلی مدیریت سیاسی استان تهران ذکر کرد.

جلسه شورای اداری استان تهران با حضور استاندار تهران، معاونان استانداری، فرمانداران، فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران دستگاههای اجرایی استان در استانداری تهران برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.