واعظ آشتیانی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا در خصوص اطلاعیه فدراسیون فوتبال درباره خرید لباس های تیم ملی در جام جهانی روسیه، گفت: متاسفانه به دلیل ضعف مدیریت و عدم شناخت مدیران، شاهد چنین اتفاقی هستیم و به اعتقاد من امروز کسانی متولی فوتبال شده اند که از حوزه آماتوری آمده اند و تفکر حرفه ای ندارند.

وی ادامه داد: حاصل تفکر حرفه ای اجرای مدیریت کلان است و متاسفانه ما فاقد این فاکتور در فوتبال کشور هستیم. 

قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی در خصوص بخشنامه مورد اشاره فدراسیون فوتبال، گفت: متاسفم فدراسیون فوتبال اشاره به بخشنامه ای از وزارت صنعت، معدن و تجارت می کند که اصلا شامل مساله مورد نظر آنها نمی شود. 

معاون اسبق وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: مسئولان فدراسیون فوتبال برای آگاهی در خصوص بخشنامه باید یک جلسه با مسئولان این وزارتخانه می گذاشتند تا در ابتدا متوجه شوند این بخشنامه شامل حال آنها خواهد شد یا خیر و سپس اگر این بخشنامه را برای گرفتن لباس های تیم ملی مشکل ساز می دیدند با وزیر ورزش جلسه ای برگزار می کردند و می خواستند در جلسه هیات دولت این مشکل برطرف شود.

وی تصریح کرد: زمانی که مسئولان فدراسیون فوتبال گفتمان داخل کشور را نمی دانند چگونه باید انتظار داشته باشیم در دیپلماسی بین المللی از جمله اتفاقی که در خصوص عربستان و امارات رخ داد، موفق باشند.

واعظ آشتیانی اظهار کرد: موضوعاتی که در اطلاعیه فدراسیون فوتبال آمده بسیار مبهم است و باید کمی واضح تر اظهار نظر شود. حضور در جام جهانی فضای مناسبی برای درآمدزایی کشورهاست و باورم نمی شود به جام جهانی برویم و از کشور برای خرید لباس ورزشی ارز هم خارج کنیم. 

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال، گفت: مجددا تکرار می کنم اگر این بخشنامه به شکلی بود که مدیران فدراسیون گفتند این دوستان می توانستند از دیوان عدالت اداری یا بازرسی کل کشور کمک بگیرند اما مدیران فدراسیون فوتبال به دنبال هیچ یک از این راهکارها نرفته اند و سریعا به دنبال خرید کالایی رفتند که می توانستند با دریافت پول آن را به تن کنند. 

وی افزود: نقطه ابهامی در این پرونده وجود دارد که پاسخ آن هم با ابهام روبه رو است. من معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت بودم و از مسئولان این وزارتخانه می خواهم در خصوص این بخشنامه اظهار نظر کنند تا مشخص شود مشکل در این پرونده چیست. 

واعظ آشتیانی، گفت: وقتی مسئولان فدراسیون فوتبال در برقراری ارتباط با حامیان مالی داخل کشور دچار مشکل هستند و نتوانستند حق باشگاه ها را به صورت کامل از تبلیغات پیرامونی پرداخت کنند حق داریم در خصوص سایر مسایل از جمله خرید لباس برای جام جهانی دچار ابهام شویم.

واعظ آشتیانی، گفت: هیچ بعید نیست شاهکار اصلی در زمان قرارداد با جیوا رخ داده و هنوز مشکل قرارداد فدراسیون فوتبال با این شرکت حل نشده است. به همین دلیل امروز فدراسیون فوتبال در امضای قرارداد جدید بلاتکلیف مانده و مجبور به پرداخت پول شده است. 

وی افزود: در این میان سو مدیریت آقایان در قرارداد با جیوا مشخص می شود و حق فوتبال کشور در درآمد زایی از حضور در جام جهانی ضایع شده است.

قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی، گفت: جالب است بدانید، کشور های کلمبیا و مصر نسبت به این قرارداد تاسف بار ابراز ناراحتی کردند که چرا باید چنین قراردادی امضا شود تا بدعتی برای کشور هایی شود که به دنبال درآمد زایی از حضور در جام جهانی هستند.

وی تصریح کرد: از طرفی هم بخشنامه وزارت صنایع برای توجیح خطای قرارداد با جیوا از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال مطرح شد تا ذهن ها به سمتی دیگر برود.

واعظ آشتیانی اظهار کرد: اگر قرارداد با جیوا به سرانجام رسیده بهتر است دوستان فدراسیون فوتبال آن را آشکار کنند و همچنین از سوی دیگر از وزارت صنایع می خواهم در رابطه با اطلاعیه فدراسیون فوتبال شفاف سازی کند تا همه متوجه موضوع شوند. 

وی اظهار کرد: در فدراسیون فوتبال شاهد سومدیریت شدید هستیم و این را کسانی می گویند که حتی با تیم فعلی فعالیت می کردند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.