الیوم السابع گزارش داد، محمد المومنی، سخنگوی دولت اردن تصویب قانون موسوم به "قدس یکپارچه" در کنست اسرائیل را محکوم کرد. طبق مصوبه کنست، دست کشیدن رژیم صهیونیستی از هر بخشی از قدس در آینده و تحویل آن به فلسطینیان، باید با موافقت دو سوم اعضای کنست همراه باشد.

سخنگوی دولت اردن گفت: قدس شرقی بخشی از اراضی فلسطین اشغالی سال ۱۹۶۷ است و شهر قدس یکی از پرونده‌های مهمی است که سرنوشت آن باید از طریق رایزنی‌ میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی و بر اساس قوانین بین‌المللی دراین خصوص مشخص شود.

المومنی همچنین تصریح کرد: طبق قوانین بین‌المللی، تمامی گام‌های یک‌جانبه‌ای، که اسرائیل به منظور تحمیل واقعیت‌های جدید و تغییر وضعیت قدس صورت می‌دهد، باطل و غیرقانونی است.

سخنگوی دولت اردن نسبت به خطرات گام‌های اخیر اسرائیل از جمله تصویب قانون جدید در کنست درخصوص شهر قدس و نیز موافقت حزب لیکود با اجرای قانون اسرائیل در شهرک‌های کرانه باختری، هشدار داد و تاکید کرد که تصویب این قانون راه‌حل تشکیل دو کشوری را از بین می‌برد.

المومنی همچنین اظهار داشت: تنها راه‌حل برای نزاع میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها راه‌حل تشکیل دو کشوری و تشکیل کشور فلسطین در مرزهای  چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ میلادی به پایتختی قدس شرقی است و این راه‌حل هیچ جایگزین مناسبی جهت برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.