دکتر محسن سلمان نژاد ادامه داد: در موضوع سالمندی نباید تصور کرد که تازه ایجاد شده بلکه سالمندی حداقل یک دهه مشغولیت ذهنیت در کشور را به خود گرفته و الان با پدیده سالمندی روبه رو هستیم و قائدتا در دهه های آینده اگر از این فرصت استفاده نکنیم با چالش روبه رو خواهیم بود.

رئیس شورای ملی سالمندی موضوع سالمندی را چند دستگاهی برشمرد و ابراز کرد: متاسفانه در کار تیم ورک و اینکه بتوانیم همگرایی برای خدمت رسانی بهتر ایجاد کنیم، ضعف داریم ولی وجود یک سند واحد در کشور و به دنبال آن ایجاد برنامه عملیاتی و دخالت دادن دستگاه ها و وزارتخانه ها در این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه دکتر محمد وحدتی،  عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت رفاه متولی گسترش عدالت و رفاه است، عنوان کرد: در ماده ۵۷ قانون احکام دائمی که در برنامه ششم توسعه آمده است، وزارت رفاه مکلف به بسط و گسترش عدالت اجتماعی در جامعه، کاهش فقر و نابرابری و تحقق اقتصاد مقاومتی، عدالت بنیان کردن توسعه اقتصادی نسبت به درصد شاخص های رفاه و تامین اجتماعی است.

وی تاکید کرد: این وظایف بر اساس کارشناسان وزارتخانه، مجلس، کمیسیون های تخصصی دیده شده است و این کار کارشناسی شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این وزارتخانه از عهده این امر بر می آید؟ گفت:  وقتی قوانین تصویب می شود و کار کارشناسی در حوزه وزارتخانه انجام می شود، اینها بر مبنای نیازهای جامعه و توانایی هایی که داریم تصویب می شود، بنابراین می تواند عملیاتی شود منتها لازمه اش این است که وقت بگذاریم و از تمام ظرفیت های جامعه استفاده کنیم.

وی با اشاره به سند ملی سالمندی ابراز کرد: این سند واقعی است و حتی اگر کوچکترین قانونی را بخواهیم بنویسیم و همتی برای اجرایش نداشته باشیم و زمان برای اجرایش نگذاریم مطمئنا اگر اجرایی ترین قانون هم باشد، اجرا نخواهد شد.

وحدتی فرهنگسازی را امری مهم در بالابردن ارزش سالمندان برشمرد و گفت: با فرهنگسازی می توان حفظ ارزش سالمند را بالاتر برد و این امر نیاز به هیچ منابع مالی ندارد و می توانیم با فرهنگسازی برای ارتقای کیفیت زندگی سالمندان استفاده کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.