مصطفی معین گفت: همانطور که در سال ۷۶ هم کارناوال عصر عاشورا را راه انداختند و در دولت نهم و دهم نیز این جریان به صورت دولتی خود را نشان داد، پس از آن در دولت روحانی فضاسازی دیگری با عنوان «دلواپسان» راه افتاد و سپس به عنوان «ما پشیمانیم» تکرار و با شکست مواجه شد. اینها همه غیرطبیعی، تصنعی و برای ایجاد بحران و تضعیف دولت است که در نهایت موجب تضعیف نظام هم خواهد بود.

معین با بیان اینکه ادامه این تحریک‌ها و بحران‌سازی‌ها، خشونت و تخریبی است که در شهرها اتفاق می‌افتد، افزود: در اینکه نارضایتی‌هایی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی وجود دارد، شکی نیست اما به نظر می‌رسد دستهایی پشت این جریان است که سعی دارد دولت را تضعیف و له کند که البته تهدید امنیت ملی را به دنبال دارد و باید از آن اجتناب کرد تا مدیریت شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه متاسفانه موضع صدا و سیما نسبت به دولت، بیطرفانه نیست و تریبونی برای ترویج بی اعتمادی، افراطی‌گری علیه دولت بوده است، افزود: تحریکات و شعارهای مخالفان دولت در مشهد که از کنترل آنها خارج شد، جرقه‌ای برای شعله‌ور شدن اعتراضات سراسری ناشی از خشم‌های فروخفته مردم و احساس تحقیر جوانان در اثر بیکاری و فقر و فسادهای گسترده در ساختار کشور بود.

دشمن به جای گرگ، موریانه فرستاده

میزان نوشت: جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: دشمن دریافته که به جای آنکه گرگ‌های خود را به مقابله با نظام انقلاب اسلامی بفرستد، باید موریانه‌هایشان را روانه این میدان کند تا از دورن انقلاب را بخورند و آن را پوک کنند و با تهی کردن محتوای داخلی نظام جمهوری اسلامی ایران، به نتیجه مورد نظرشان برسند.

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی با بیان اینکه «مطالبه حق» از طرف مردم، یک اقدام شایسته و مناسب است، اظهار کرد: سال‌ها قبل مقام معظم رهبری خطاب به جوانان و مردم فرمودند: «شما از مسئولان مطالبه‌گر باشید» و به مسئولین هم گوشزد کردند که «شما باید پاسخگوی مطالبه مردم باشید». مطالبه‌گری از مسئولان، حق مردم است و این موضوع در مردم‌سالاری دینی، صرفا یک شعار نیست؛ مردم به معنای واقعی کلمه، صاحب و مالک حکومت هستند و حق دارند از مسئولین، عدالت، توسعه اقتصادی و رفع مشکلات خود را مطالبه کنند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی همچنین با بیان اینکه مسئولان باید نسبت به رفع مشکلات مردم اهتمام ویژه داشته باشند و زجرکشیده‌ها را درک کنند و با واقعیت‌های موجود به نحو مناسب رفتار کنند، ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، امروز برجسته‌ترین مبارزه با استکبار «خدمت به مردم» است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در پایان با بیان اینکه ممکن است اغتشاشات اخیر آسیب‌ها و ضرر‌هایی را متوجه ما کند، اما دشمنان بدانند که این کار آنها، موضع ضداستکباری مردم ما را بیش از پیش تقویت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: تا زمانی که جوانانی با روحیه «حججی‌وار» در کشور ما هستند، دشمنان اجازه عرض اندام در این آب و خاک را نخواهند داشت و رسوایی آن‌ها روز به روز بیشتر خواهد شد.

آرامش در لرستان

حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به حوادث اخیر گفت: در دو روز گذشته، استان لرستان در امنیت و آرامش کامل بوده و همه شهر‌های استان از جمله شهر درود در وضعیت عادی هستند.

وی با بیان اینکه در یکی دو روز گذشته هیچ گونه درگیری، تجمع و خرابکاری در سایر شهر‌های استان وجود نداشته است، افزود: امروز (۱۳ دیماه) هم بنا شده در سایر شهر‌های استان راهپیمایی بزرگی از سوی مردم درحمایت از نظام و محکوم کردن این اقدامات خرابکارانه صورت بگیرد. این راهپیمایی یک درخواست مردمی بود که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز مدیریت آن را بر عهده دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.