العالم گزارش داد، در این بیانیه آمده است که حمایت راهبردی ایران از فلسطین و مقاومت از ستون های قدرت ایران است.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین افزود: ملت فلسطین و نیروهای حاضر در صحنه فلسطین در مقابله با پندارهای آمریکایی ـ صهیونیستی که می‌خواهد ایران را از نقش‌آفرینی در جبهه مقاومت باز دارد، در کنار ملت ایران هستند.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل- در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هیچ کس شک ندارد اتفاقاتی که امروز جمهوری اسلامی ایران با آن روبروست، در چارچوب همان تلاش‌های همیشگی برای برهم زدن ثبات این کشور و تخریب جایگاه و نقش تأثیرگذار آن در منطقه و حمایتش از موضوعات مرتبط با آزادی و حقوق امت اسلامی به ویژه ملت ما، فلسطین است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «این اتفاقات مرتبط با خواسته‌های مردمی، که ممکن است در هر کشوری رخ دهد، هنگامی که با دستور و تحریک آمریکا و صهیونیست‌ها، به منافع ملت ایران آسیب زنند و فراتر از آن، امنیت و ثبات آن کشور را هدف قرار دهند، شک بر انگیز می‌شوند و ابعاد سیاسی خطرناکی به خود می‌گیرند».  

در این بیانیه همچنین آمده است: ما در جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل- از جایگاه هم پیمان آگاه از حقیقت سیاست ایران و جزئیات آن، بر این باوریم که آنچه در جمهوری اسلامی ایران در حال رخ دادن است و همچنین ارعاب رسانه‌ای و تحریک صهیونیستی آمریکایی و عربی همراه آن و همچنین همه ابزارهای ائتلاف ضد محور مقاومت، در چارچوب برنامه‌ای بلندمدت برای خارج کردن ایران از نقش مقاومتی خودش است. در مقابل کاملا اطمینان داریم که حمایت جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین و مقاومت از طریق مردم و نهادهایش و در رأس آن‌ها امام آیت الله خامنه‌ای، منبع قدرت برای ایران و ملتش است و جمهوری اسلامی توطئه دخالت در امور داخلی اش و خیال پردازی‌های دشمنان صهیونیستی و صهیونیست صفتش را ناکام خواهد گذاشت.

در پایان این بیانیه نیز آمده است: همچنین جبهه ما با اطلاع از ملتمان و آگاهی‌اش، تأکید می‌کند که فلسطین با همه نیروهای مجاهد و سرزنده‌اش و با خواست و اراده ملتش در کنار جمهوری اسلامی در مقابله با دشمنان مشترکی که مردممان را با آتش کینه‌هایشان داغدار کردند، خواهد ایستاد.

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر عده‌ای در برخی شهرهای کشورمان اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی کردند که با استقبال و حمایت مقامات آمریکایی و برخی اروپایی‌ها مواجه شده است که در این میان با سوءاستفاده از این شرایط تلاش می‌کنند، با دامن زدن به ناآرامی‌ها سیاست‌های مداخله‌جویانه خود را در ایران پیش ببرند.

دونالدترامپ، رئیس جمهور امریکا در آخرین پیام توئیتری خود روز دوشنبه در اظهاراتی خصمانه و کینه‌توزانه گفت: ایران با وجود توافق وحشتناکی که با دولت اوباما حاصل کرد، در حال شکست خوردن در تمام سطوح است.

ترامپ با بیان این‌که "جمعیت زیادی از مردم ایران سال‌هاست که هدف سرکوب قرار گرفته‌اند" اظهار کرد: آنها برای غذا و آزادی گرسنه هستند. علاوه بر حقوق بشر، ثروت آنها نیز در حال غارت شدن است و اکنون زمان تغییر است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اصرار آقای ترامپ به نوشتن توئیت‌های مداخله جویانه در امور داخلی ایران و توهین به ایرانیان، ضمن تقبیح عبارات توهین‌آمیز وی، گفت: موضع‌گیری‌های کاملا آشفته و متناقض او نسبت به ایرانیان موضوع جدیدی نیست. وی اخیرا نیز ایرانیان را «ملتی تروریست» نامید و با به کار بردن نامی جعلی برای «خلیج فارس»، احساسات ملی ایرانیان را برانگیخت و موجب خشم آنان در سراسر جهان شد و اینک تحت نام و به بهانه دلسوزی نسبت به آنها، ملتی چندین هزار ساله با فرهنگی غنی و تاثیرگذار در تمدن جهانی را با عباراتی توهین‌آمیز مخاطب قرار می‌دهد که بی‌شک جامعه بزرگ و با فرهنگ ایرانی در اقصی نقاط جهان را به واکنش وا خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه به وی توصیه کرد: ایشان بهتر است به جای به هدر دادن وقت خود در ارسال توئیت‌های بیهوده و توهین‌آمیز نسبت به سایر ملت‌ها و کشورها، کمی به مسایل داخلی کشور خود و موضوعاتی مانند قتل روزانه ده‌ها تن در درگیری‌های مسلحانه و تیراندازی‌ها در ایالت‌های مختلف آمریکا و وجود میلیون‌ها بی‌خانمان و گرسنه در کشور خود بپردازد و سعی کند حداقل با در پیش گرفتن ادب و آداب ایرانیان در دوران باستان برای جلب احترام بین‌المللی به آمریکا و خود سعی کند گفتار و کردار  نیک را سرلوحه رفتار و اعمال خود قرار دهد.

حسن روحانی در سخنان یک‌شنبه شب خود با اشاره به ابراز شادمانی دشمنان انقلاب و مداخله‌های رئیس جمهور آمریکا گفت: این آقایی که امروز در آمریکا می‌خواهد با مردم ما همدردی کند، یادش رفته که چند ماه پیش ملت ایران را تروریست نامید؛ این آدمی که سر تا پایش علیه ملت ایران است؛ حق ندارد برای مردم ایران دلسوزی کند.

وی گفت: این نکته باید برای همه روشن باشد که ما ملت آزادی هستیم و طبق قانون اساسی و حقوق شهروندی، مردم در بیان انتقادات و حتی اعتراض‌شان کاملاً آزاد هستند؛ اما در عین حال باید توجه کنیم که نحوه انتقاد و اعتراض باید به گونه‌ای باشد که پایان آن منتهی به بهتر شدن شرایط کشور و زندگی مردم شود.

رییس جمهور تاکید کرد: "حل برخی از این‌ مسایل آسان نبوده و زمان‌بر است و دولت و ملت باید برای حل این مشکلات دست به دست بدهند".

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.