دیلی میل گزارش داد، عامل سابق سرویس اطلاعات مخفی انگلیس که عامل افشای پرونده ترامپ بود، حدود دو ماه پس از اقدامی که منجر به بروز یک رسوایی و تکذیب بین‌المللی از واشنگتن تا مسکو شد، به کار بازگشت.

 

کریستوفر استیل،‌ عامل سابق سرویس اطلاعات خارجی دولت انگلیس موسوم به ام آی ۶ برای اولین بار از زمان افشاگری خود علنا صحبت و از حامیانش قدردانی کرد.

 

او به آسوشیتدپرس گفت: اکنون تلاش‌هایم را روی جلب منافع بیشتر برای شرکتمان در اینجا معطوف می‌کنم. می‌خواهم عمیقا از تمام حامیانم که پیام‌های دلگرم کننده در چند هفته گذشته برایم ارسال کردند، تشکر کنم.

 

استیل ۲۰۰۹ از سازمان اطلاعات انگلیس خارج شد و با کمک یک همکار دیگرش در ام‌آی ۶ شرکت اوربیس را راه‌اندازی کرد. او گفت که دیگر درباره محتویات این پرونده اظهارنظر نخواهد کرد. این جاسوس سابق ادعاهایی شوک‌آور علیه ارتباطات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با روسیه مطرح کرده بود.

 

این عامل سابق ام‌آی ۶ به استخدام یک شرکت تحقیقاتی درآمده بود که می‌خواست جلوی ریاست جمهوری ترامپ را بگیرد. حساب‌های شرکت "اوربیس بیزنس اینترنشنال" کریستوفر استیل نشان می‌دهند که او و همکارش طی دو سال گذشته ۸۶۸ هزار پوند از این راه درآمد داشتند و بیش از ۴۰۰ هزار پوند به استیل رسیده است.

 

طبق ادعاهای استیل، تیم رئیس‌جمهوری آمریکا تماس‌های متعددی با مقام‌های روسیه حین رقابت برای ورود به کاخ سفید در سال ۲۰۱۶ داشتند. ترامپ مکررا هرگونه همدستی با روسیه را تکذیب می‌کند و این پرونده را "اخبار جعلی" می‌داند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.