سیدعباس صالحی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اگر ارتباط وزرا با مردم بیشتر شود، موجب می‌شود که مردم مسائل و مشکلات کشور را در یک فضای تفاهمی و تعاملی بیشتر درک کنند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص نقش رسانه‌های کشور در این چند روز اخیر، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش زیادی دارند که شرایط را در فضای بحران کنترل کنند. در یکی دو روز اول اتفاقات اخیر شرایط تعریف نشده بود اما رسانه‌ها فضای دقیق اجتماعی را دریافتند که امنیت یک مزیت اجتماعی، منطقه‌ای و جهانی ماست و خیلی‌ها تلاش دارند این مزیت را به یک تهدید تبدیل کنند بنابراین رسانه‌های جمعی کشور به سرعت با این نگاه وارد شدند و در عین ارسال اخبار اتفاقات اخیر، مسیر را به سمت وحدت اجتماعی پیش بردند و تصویر روشن‌تری از این فضا ارائه کردند.

وزیر فرهنگ در پاسخ به پرسشی درباره مکان برگزاری نمایشگاه کتاب در سال آینده، گفت: بر اساس توافقی که با شهرداری تهران داشتیم باید مجموعه شهر آفتاب امکانات متناسب با نمایشگاه پیدا می‌کرد و مشکلات آن رفع می‌شد اما به واسطه تغییر و تحولات شهرداری تهران و اینکه امکان ساخت و ساز جدید در شهر آفتاب مهیا نبود به نظر می‌رسد نمایشگاه امسال به مصلی منتقل و زمانی که این مشکلات رفع شود، دوباره نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب منتقل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.