هیل گزارش داد، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: همانطور که من در ماه دسامبر اعلام کردم ما رای‌گیری سازمان ملل درباره تصمیم اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس را از یاد نخواهیم برد. بر همین اساس قرار است امشب ضیافت شامی با حضور کشورهایی که در دفاع از تصمیم اخیر آمریکا درباره قدس به قطعنامه اخیر سازمان ملل رای مخالف دادند و نمایندگان کشورهایی که در این رای‌گیری غایب بودند، برگزار شود.

هنوز وزارت خارجه آمریکا در این باره توضیحی نداده است.

چندی پیش تصمیم آمریکا مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل موج گسترده‌ای از اعتراضات چه در جهان اسلام و چه در جامعه بین‌المللی را ایجاد کرد.

پس از آن مجمع عمومی سازمان ملل با ۱۲۸ رای پیشنویس طرح ارائه شده از سوی ترکیه و یمن را تصویب کرد،‌ در این طرح قدس یکی از موضوعات راه‌حل نهایی است که باید از طریق مذاکره مستقیم میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و طبق قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت حاصل شود.

در آن جلسه فوق‌العاده نمایندگان ۲۱ کشور غایب بوده و ۳۵ کشور نیز از شرکت در رای‌گیری خودداری کردند و نمایندگان ۹ کشور از مجموع ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل رای مخالف دادند.

نیکی هیلی کشورهایی که از شرکت در رای‌گیری امتناع کرده و آنهایی که در جلسه حضور نیافتند را در صف ۹ کشوری که رای مخالف دادند، قرار داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.