آیت‌الله دری نجف‌آبادی در تجمع مردم اراک که در محکومیت آشوبگری‌های اخیر برگزار شد، عنوان کرد: طی ۵۰ سال اخیر همواره ملت ایران و نظام مورد امتحانات الهی قرار گرفته است و هر بار سرافرازانه از این امتحان خارج شده است. برای این سربلندی، آگاهی، بیداری، هوشیاری و وحدت ملت خداوند را شاکریم. 

وی با اشاره به حضور غرورآفرین و عزتمندانه ملت ایران طی ۴۰ سال اخیر در صحنه پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم ارتحال امام راحل، تبعیت از رهبری و عرصه‌های مختلف جهاد و اجتهاد در سوریه، قدس، لبنان، عراق، یمن و افغانستان تصریح کرد: در موضع‌گیری‌های جمهوری اسلامی همواره ملت ایران پیروز بوده‌اند و از میدان امتحان سربلند خارج شده‌اند. 

امام جمعه اراک با بیان اینکه ملت آگاه ایران طی سال‌های متمادی هر روز صحنه‌های بزرگ ایثار و قلل بلند و با عظمت موفقیت را فتح کرده‌اند، گفت: دشمنان خارجی انقلاب اسلامی و در راس آن اسرائیل و آمریکا همواره به دنبال توطئه‌افکنی هستند و جنگ هشت ساله، کودتاهای نظامی، جنایات مرصاد و شلمچه و هزار و ۷۰۰ ترور را به کشور تحمیل کردند. 

وی افزود: استان مرکزی ۶ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و این جانفشانی ها در جریان دفاع از حرم مطهر زیبنب کبری(س) ادامه دارد و این مردم شهدای گردان های زینبیون و فاطمیون را بر دست های خود تشییع کردند و با شهادت امثال محسن حججی‌ها ملت ایران داغدار شدند. 

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به رشادت‌های سردار قاسم سلیمانی، وی را افتخاری ملی خواند و بیان کرد: انقلاب اسلامی کار کارستان و خدمات گسترده‌ای را در منطقه رقم زده است و امروز این درخت تنومند، اسرائیل را در سرزمین‌های اشغالی محصور کرده و در منگنه قرار داده است. 

وی با اشاره به دشمنی دیرینه استکبار و آل‌سعود با نظام جمهوری اسلامی افزود: روز گذشته ۴۳ درصد هشتک‌های پخش شده به زبان عربی و از پایگاه عربستان بوده است و در روزهای گذشته نیز ۲۸ درصد مربوط به منافقان داخلی و ۲۸ درصد مربوط به عربستان بوده است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: امریکا هیچگاه قدمی مثبت و حمایتگرانه برای ما برنداشته و حتی در دوره طاغوت این اسرائیل بود که ساواک را تغذیه می‌کرد. 

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی با همه محدودیت‌ها و کارشکنی دشمنان، امروز قدرت علمی و نظامی منطقه محسوب می‌شود، در حوزه صنایع موشکی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و حتی موشک‌هایی با برد ۳ هزار کیلومتر را با تکیه بر صنعت و تکنولوژی داخلی در اختیار داریم و امروز این قدرت به برکت انقلاب و اسلام است. 

دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: ابتدای انقلاب شرایط علمی کشور همراه با کاستی‌هایی بود، اما امروز بیش از ۲ هزار دانشگاه و فارغ‌التحصیلان بسیاری در کشور وجود دارد و بیش از پنج میلیون نفر نیز مشغول تحصیلند و در حوزه پزشکی رتبه نخست جهان را به خود اختصاص داده‌ایم. 

وی با اشاره به گستردگی کامل شبکه‌های گاز و برق و آب و تلفن که تمامی نقاط کشور را در بر گرفته است، افزود: این تحول به برکت انقلاب اسلامی، قدرت علمی، نظامی و امنیتی  ... است. 

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه امروز دشمنان کوردل انقلاب به بهانه‌های مختلف و با ابزار قرار دادن برخی افراد در پی توطئه‌های خود هستند، افزود: امید است دستگاه قضایی کشور نسبت به این افراد اقدام کند و نگرانی‌هایی که در این حوزه وجود دارد خاتمه بخشد و عناصر اصلی فتنه‌گر که خوراک بیگانه را تامین کردند، پول گرفتند، وعده‌های آنها را اجرا کردند، پرچم انقلاب را به آتش کشیدند، به مساجد، مصلی، بانک و مردم حمله کردند، در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند. 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به سادگی به دست نیامده است و ۵۰ سال است که ملت ایران برای این انقلاب خون دل می‌خورند، گفت: اجازه نخواهیم داد که سرنوشت ایران همچون سوریه، عراق، افغانستان یا پاکستان شود. 

دری‌نجف‌آبادی تاکید کرد: دولت، مجلس، قوه قضاییه و تمامی مدیران سطح بالا، میانی و پایین باید قدر این مردم را بدانند. این ملت برای خداوند قیام کرده‌اند و خواهان آن هستیم که همه دستگاه‌های اجرایی، مدیران و مسئولان برای تحقق آرمان‌های امام، رهبری و شهدا، ملت، تحقق اقتصاد مقاومتی، دفاع از مظلومان، تحقق عدالت اجتماعی مبارزه کرده و در برابر فساد و مزدوران فاسد با قدرت بایستند. 

وی انقلاب اسلامی را متعلق به مردم دانست و افزود: ما خدمتگزاران و امانتداران مردم هستیم و باید ادای وظیفه کنیم. 

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مسئله بیکاری در کشور جدی است و باید تدبیری برای آن اتخاذ شود، مسائل فرهنگی، چالش‌های اجتماعی، مناطق عقب‌افتاده شهری و روستایی، آبادانی شهرها و فعالیت کارخانجات و همراهی سیستم بانکی در این راستا باید مورد توجه قرار گیرد باید موسسات بانکی قرض‌الحسنه واقعی در کشور فعالیت کنند. 

وی با اشاره به پاک بودن استان مرکزی از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: شخصا به این امر ورود کردم و نظارت کامل و رصد و اجرای اقدامات لازم مانع شیوع این بیماری در استان شد. از ابتدای سال تاکنون ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ به دنبال بروز این بیماری در کشور معدوم شده است که استان مرکزی از این آسیب در امان بوده است در غیر این صورت باید ۲۰۰ هزار قطعه مرغ از بین می‌رفت و حتی این بیماری به انسان منتقل می‌شد، اما نظارت‌های لازم در این راستا با جدیت پیگیری می‌شود. 

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به قابل بهره‌برداری بودن بیمارستان ۹۶ تختخوابی آیت‌الله خوانساری اراک در دهه فجر امسال که خدمت بزرگی برای استان مرکزی به شمار می‌رود، افزود: ۲۵ درصد بیماران این مرکز درمانی مربوط به بیماران مبتلا به سرطان استان‌های همجوار است که با بهره‌برداری از این بیمارستان بخشی از مشکلات رفع می‌شود، همچنین در شهرستان ساوه درمانگاه امام حسن مجتبی(ع) نیز در فضایی به مساحت هزار و ۴۰۰ مترمربع خدمات‌رسان مردم است و این تنها بخشی از اقدامات صورت گرفت در حوزه بهداشت و درمان است و در حوزه‌های دیگر نیز شاهد اقدامات بزرگ و موثر هستیم. 

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ مدرسه پیش حوزوی در استان مرکزی گفت: باید با عزم و اراده، انتقادات سازنده و حکمیانه و فارغ از تخریب عمل کرد. حضور امروز مردم اراک در میدان اصلی شهر نشان از حضوری آگاهانه، هوشیارانه و همراه با بصیرت دارد. این حضور حاکی از نه گفتن به دشمنان و آری گفتن به مقام معظم رهبری و انقلاب است. 

امام جمعه اراک تاکید کرد: فتنه و فتنه‌گری جایی در این استان ندارد و نباید ابزار دست بیگانگان و دشمنان شد خیانتکاران از ما نیستند چراکه صدق و امانتداری اصل و شاخصه انقلاب است. 

دری نجف آبادی با اشاره به مرده بودن سند ۲۰۳۰ در کشور اضافه کرد: مردم دغدغه‌مند مسائل فرهنگی، فرزندان و نوامیس خود هستند و همه باید در چارچوب شرع و قانون عمل و حرکت کنند. 

به گزارش ایسنا؛ در پایان این مراسم قطعنامه تجمع قرائت شد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.