خبرگزاری اسپوتنیک عربی گزارش داد، احمد محمود دیپلمات مصری درباره موضع مصر در حمایت از دولت سوریه و ثبات این کشور تاکید کرد که موضع قاهره در این باره تغییر نخواهد کرد، به‌ ویژه اینکه مصر بر این نظر است که امنیت سوریه به امنیت ملی آن مربوط است و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، نیز بار‌ها این موضوع را اعلام کرده است.

او گفت: موضع رسمی مصر حمایت از حل و فصل سیاسی در سوریه است؛ به این معنا که از حاکمیت و وحدت دولت و نهاد‌های سوریه در جهت حفظ ثبات آن، حمایت می‌کند.

این دیپلمات مصری تاکید کرد اولین هدف دیدار روز سه‌شنبه (دیروز) سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر، با هیئت مذاکره‌کنندگان سوری به ریاست نصر الحریری، تبادل نظر درباره تحولات بحران سوریه و هماهنگی تلاش‌ها برای حمایت از فرایند سیاسی و برون رفت از بحران این کشور بود.

او گفت: این دیدار که برخی از اعضای مخالفان سوری تحت حمایت مصر نیز در آن حاضر بودند، نخستین دیدار در این سطح بود و از این رو، امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

دیپلمات مصری اعلام کرد که سامح شکری بر ضرورت از سرگیری مذاکرات تحت نظارت و حمایت سازمان ملل متحد در ژنو مبتنی بر ساز وکار‌های حل‌وفصل سیاسی از جمله قطعنامه شماره ۲۲۴۵ سازمان ملل متحد تاکید می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.