سرلشکر جعفری برای توضیح بیشتر تنها به این جمله اکتفا کرده که «این موضوع با فراخوان یکی از سایت‌هایی صورت گرفت که وابسته به شخصی است که این روزها زبان به مخالف‌خوانی نسبت به اصل و ارزش‌های نظام گشوده است.

نیروهای امنیتی درحال بررسی این مساله هستند و اگر به دخالت این مسوول سابق برسند قطعا متناسب با وضعیت و درخواست ناجا با او برخورد خواهند کرد.»گرچه فرمانده سپاه پاسداران مشخصا از کسی نام نبرده و تلویحا سخن گفته است اما با توجه به توصیف تکمیلی او از مسوولان سابق به نظر نمی‌رسد پیدا کردن نام فرد مورد نظر کار سختی باشد. 

با این حال مراکز اطلاع‌رسانی جریانی که از سخنان فرمانده سپاه به ذهن متبادر می‌شود در جریان حوادث اخیر موضع «سکوت» پیش گرفتند و فراخوانی برای حضور در اعتراضات از سوی آنها مشاهده نشد. البته نه‌تنها رسانه‌های این جریان بلکه لیدرهای آنان، هم نسبت به حوادث روزهای اخیر موضع مشخصی نداشتند و ترجیح دادند سکوت پیشه کنند.

از سویی تنها کانال تلگرامی که بسیاری از مقامات امنیتی و انتظامی در مورد عملکرد روزهای اخیر آن احساس نگرانی می‌کردند آمدنیوز بود؛ کانالی که حتی باعث شد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتی مدیر تلگرام را خطاب قرار داده و از او درخواست کند جلوی ادامه فعالیت این کانال را بگیرد. پس از نامه‌نگاری‌هایی هم دولت ایران موفق شد مدیران تلگرام را قانع کند این کانال را به دلیل آموزش‌های ساخت سلاح‌های آشوب خیابانی مسدود کند.

حال این سوال مطرح است که آیا می‌توان از سخنان فرمانده سپاه پاسداران به ارتباط جریان آن مسوول سابق با شبکه‌ای همچون آمدنیوز رسید؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.