جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ماهیت معترضان در اتفافات و اعتراضات اخیر اظهار کرد: با توجه به فضایی که شکل گرفت، نمی توان به طور دقیق گفت ترکیب معترضان از کدام صنف است اما به نظر می‌رسد از گروه‌های مختلف بوده‌اند، عده‌ای مطرح می‌کنند این‌ها قشر کارگر هستند در حالی که کارگران اعتراضات خود را صنفی مطرح می‌کنند لذا باید مسایل را به درستی تحلیل کرد.

یک نماینده اصلاح طلب مجلس همچنین درباره این که راهکار برون رفت از این شرایط چیست؟ گفت: ارائه راهکار به اعتبار و پول نیاز دارد، باید کمک کنیم تا آرامش حاکم شود و در یک فضای آرام، همه دیدگاه‌ها و نقظه نظرات خود را بیان کنند.

این نماینده مجلس با تاکید بر این‌که باید از تصمیمات شتابزده پرهیز کنیم، تصریح کرد: دولت و مجلس باید در این گونه موارد همراهی کنند، همه مسایل و مشکلات کشور ملی است نباید آن‌ها را جناحی کرد و باید اجماعی برای برون رفت از مسایل کشور شکل بگیرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه کشور ما سیاست زده است، نباید موازی کاری کنیم، بپذیریم دیدگاه‌های گوناگونی در جامعه وجود دارد اما اولویت آرامش است، باید در فضای آرام دیدگاه‌های مختلف را شنیده و بعد تصمیم گرفت.

میرزایی با انتقاد از این که قوانینی که وضع می‌شوند به جای برون رفت از وضع موجود مشکلات را بیش‌تر می‌کنند، گفت: نیاز است تا راهکارها مورد موشکافی قرار گیرد، پیامد و تبعات آن بررسی شده و تصمیماتی اتخاذ شود که قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی در مورد این که در چنین شرایطی احزاب و جمعیت‌ها چه جایگاهی دارند، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که از گذشته داشتیم، این است که متاسفانه احزاب در کشور ما برنامه‌های مشخص و درست و حسابی ندارند و موضع گیری‌هایشان حالت انفعالی دارد و بیش‌تر قصد دارند موج سواری کنند.

رئیس کمیته سیاسی و امور داخلی فراکسیون امید مجلس بیان کرد: خیلی از احزاب برنامه‌ای ندارند در عین حال  ما  کار کردن به شکل  گروهی را کمتر یاد گرفته‌ایم، لازم است یکی دو حزب در جامعه به صورت فعال راه حل و برنامه‌های اقتصادی ارائه دهند.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: آنچه در حال حاضر بیشتر نیاز داریم، برقراری امنیت و آرامش است، گاهی اوقات اعتراضات مسالمت آمیز و در چارچوب قانونی هزینه‌ای ندارد، اما آن دسته که به خشونت می‌انجامد هزینه دارد و ریسک سرمایه گذاری خارجی را افزایش می‌دهد. باید خیلی دقت کنیم اقدامات به گونه‌ای نباشد که فضای کشور را ناامن جلوه دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.