غلامرضا کاتب صبح امروز در جلسه شورای اداری استان سمنان اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی برای انتظاراتی که مردم‌دارند تصمیمات بسیار هوشمندانه‌ای گرفته ‌تا بخش عمده‌ای از مشکلات معیشت و اقتصاد آن‌ها برطرف شود.

وی با اشاره به اقدامات آشوبگرانه‌ای که در هفته اخیر انجام شد اذعان کرد: در این حوادث بزرگ‌ترین ظلم به انقلاب و آرمان‌های شهدا شده است که به بهانه مسائل اقتصادی به مسائل اصلی انقلاب خدشه وارد کردند.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با بیان اینکه از بدو انقلاب تاکنون تحولات عظیمی در حوزه‌های مختلف ایجاد شده است، تصریح کرد: امید به زندگی ما در اوایل انقلاب ۵۵ سال بود و امروز امید به زندگی ملت ما بیش از ۷۵ سال است.

وی با بیان اینکه دولت اقدامات شایسته‌ای در حوزه سلامت مردم انجام داده است، افزود: در آمار مرگ‌ومیری قبل از انقلاب ۱۱۱ در هزار نفر بود امروز ۱۴ در هزار رسیده ‌و این امر حاکی از تحولات عظیمی است که در بخش سلامت کشور ایجاد شده است.

کاتب با تأکید بر اینکه در اوایل انقلاب کمتر از ۲۰ درصد از جمعیت روستایی ما از آب شرب بهره‌مند بودند، اعلام کرد: امروز بیش از ۹۰ درصد از جمعیت روستایی از نعمت آب شرب برخوردارند و خدمات آب، برق و گاز در بیشترین مناطق کشور ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عوامل خارجی به دنبال کم‌رنگ جلوه کردن این خدمات است، بیان داشت: کشوری که با آزادی، استقلال می‌تواند محوریت آرامش دنیا و جهان شود طبیعی است که دشمنان آن به‌ویژه آمریکا دست از شیطنت خود برنمی‌دارد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: عربستان هزینه می‌کند که انقلاب ما آسیب ببیند و برای از بین بردن آن باید هزینه‌های هنگفتی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل مسیر خوبی را برای انقلاب و دشمنان آن ترسیم کرده است تصریح کرد: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و واقعاً هم تاکنون هیچ غلطی نکرده است.

عوامل داخلی با تخریب ارکان نظام درصدد کسب جایگاه و مقام و منصب‌های بالاتر هستند

کاتب در ادامه با بیان اینکه عوامل داخلی که باعث شد امروز به بهانه مسائل اقتصادی عده‌ای آشوب گری کنند و باید نسبت به آنان هوشیارانه عمل کنیم یادآور شد: اگر هرکسی یک تریبون به دست می‌گیرد و به هر دلیلی ارکان نظام را سرکوب کنند این نظام و ارکان انقلاب را سست خواهد کرد.

وی با اشاره به اقدامات ناشایست برخی کاندیداها در زمان انتخابات بیان کرد: وقتی بحث انتخابات بود هر کاندیدا با سخنان تخریبی خود یکدیگر با الفاظ دزد در رسانه‌های خارجی و داخلی خطاب کردیم بدون هیچ مدرک و سندی به ارکان نظام آسیب وارد کردند.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان با بیان اینکه تخریب نظام کار راحتی است تصریح مرد: چون تریبون دست من است نباید بگویم همه قوای کشور دزد هستند این کار راحتی است اما مسئولان و سران این نظام باید برای حفاظت از این نظام و انقلاب مردم اقدام کنند نه اینکه چوب در آتش دشمن بریزند.

وی با بیان اینکه این انقلاب با ایمان مردم اداره می‌شود و از آن حفاظت می‌شود تصریح کرد: نباید در بازی‌های سیاسی و اختلافات جناحی ارکان نظام را تضعیف کنیم بلکه باید هر سه قوای کشور با یکدیگر متحد باشند.

کاتب با اشاره به اینکه اخلال‌گرانی که غیرازاین عمل کنند در حق نظام و انقلاب خیانت می‌کنند اذعان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هوشمندانه و باتدبیر اقدامات خوبی را انجام می‌دهند.

آب، برق، گاز در سال آینده گران نمی‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان با بیان اینکه در این هفته در مجلس شورای اسلامی هیچ تصمیمی برخلاف منافع ملت تصویب نشده است افزود: نرخ آب، برق، گاز که در سال 96 ارائه می‌شود در سال آینده افزایش پیدا نخواهد کرد این تصمیم قاطع کمسیون تلفیق است و صحن مجلس به این تصویب رأی می‌دهد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نگاه بخشی در درون نظام باعث می‌شد هر بخش در قالب خودکفایی تصمیم می‌گرفت و این نگاه در بسیاری از موارد به ضرر مردم بود تصریح کرد: هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات که در درون کشور انجام می‌شود فقط در اختیار هیئت‌وزیران است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: هیئت‌وزیران باید تشخیص بدهد که در کجا منافع ملت و نظام وجود دارد چراکه مجلس شورای اسلامی، دولت را از خود جدا نمی‌داند اما بعضاً برخی از اعضای کابینه دولت تصمیم بخشی می‌گیرند و برای مردم و مجلس چالش‌هایی را ایجاد می‌کنند که این اختیار را از هیئت‌وزیران گرفتیم.

وی در ادامه بیان کرد: دریافتی‌هایی که تمام مسئولان در کشور دارند اعم از نمایندگان، مسئولان دولتی و غیره؛ معافیت مالیاتی تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را صفر کردیم اما از ۳ تا ۴ برابر آن را ۱۰ درصد مازاد مالیات می‌گیریم.

کاتب با بیان اینکه از ۴ تا ۶ برابر را ۱۵ درصد مالیات و از ۶ به بالا را ۳۵ درصد مالیات تصویب‌شده است اضافه کرد: افزایش ۱۰ درصدی حقوق برای مسئولان را تا یک سطحی تصویب می‌کنیم و این مسئله برای حقوق بالا محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای گفتن حقوق مجلس را تا ۷۰ درصد افزایش دادند اعلام کرد: این در حالی است که کمسیون تلفیق اعلام کرد ما باید از خودمان شروع کنیم و حقوق مجلس که ۴ میلیون و ۵ میلیون است حتی یک درصد هم نباید افزایش یابد.

نماینده مردم گرمسار و آرادان با اشاره به سایر مصوبات مجلس در هفته گذشته بیان کرد: برای چالشی مثل آموزش‌وپرورش که توانایی پرداخت پول آب و برق و گاز را ندارد همه را معاف کردیم.

وی با تأکید بر اینکه آنچه در مجلس تصویب‌شده است جز منافع ملت و نظام نخواهد بود خاطرنشان کرد: استان سمنان یک ویژگی‌هایی دارد که در این حوادث مشخص شد و این نعمتی است که در استان سمنان حاکم است.

کاتب اظهار داشت: کمترین حادثه در این استان به وقوع پیوست و یک تجمع جزئی داشتیم که برای مطالبه اقتصادی بود؛ درواقع این استان درگیر حاشیه نبوده است و این مهم به سبب عملکرد مطلوب نیروی انتظامی و مسئولان امنیتی است.

وی گفت: این استان در سایه آرامش صفا و صمیمیت است ظرفیت بالای نیروی انسانی این استان را از سایر استان‌ها متمایز می‌کند و امروز در سایه این همدلی می‌توان تحولات بزرگی را ایجاد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.