رویترز گزارش داد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفت که او و تیمش قربانیان اخبار جعلی و هک اطلاعات حین کمپین اطلاعاتی سال گذشته میلادی شدند.

ماکرون از زمان روی کار آمدن در می ۲۰۱۷ انگشت اتهام را به سوی رسانه‌های روسی از جمله راشا تودی نشانه گرفت و گفت که آنها سوء اطلاعاتی از او در وب سایت و رسانه اجتماعی خودشان قرار داده‌اند.

ماکرون در سخنرانی سال نو به خبرنگاران گفت: چنانچه بخواهیم از دموکراسی‌های لیبرال حمایت کنیم باید قانون محکمی داشته باشیم. اصلاحات پیش‌بینی شده همچنین نقش دیده‌بان رسانه‌ای فرانسه را نیز تغییر خواهد داد. در دوره انتخابات در حوزه اینترنت قوانینی که شامل محتویات منتشر شده می‌شود دقیقا یکسان نخواهد بود.

او گفت: شفافیت بیشتری برای فعالیت در حوزه اینترنت لازم خواهد شد که این جدای از سانسور محتویات است و هدف از آن شناساندن هویت کسانی است که تبلیغات در فضای اینترنتی انجام می‌دهند. همچنین هدف دیگر محدود کردن تعداد آنهاست.

به گفته رهبر جوان فرانسه چنانچه مشخص شود اخبار جعلی منتشر شده است، قاضی طبق این قوانین اجازه حذف برخی محتویات، بستن حساب کاربری و یا مسدود کردن دسترسی به یک وب سایت را خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.