رویترز گزارش داد، بیش از یک سال و نیم از رفراندوم ۲۰۱۶ بریگزیت می‌گذرد اما بریتانیا همچنان بر سر خروج طراحی شده‌ای که ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا می‌گوید در مارس ۲۰۱۹ صورت می‌گیرد اختلاف نظر دارند. هم مخالفان هم موافقان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با این مسئله موافقند که این جدایی چشمگیرترین حرکت ژئوپلتیک از زمان جنگ جهانی دوم است. با این وجود آنها آینده‌های متصوری را برای اقتصاد حدود سه تریلیون دلاری بریتانیا و روابطش با بزرگترین بلوک تجاری جهان متصور هستند.

تونی بلر که از ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ به عنوان نخست وزیر حزب کارگر قدرت را در دست داشت، می‌گوید بریتانیا ضعیف‌تر و فقیرتر می‌شود و هشدار داد ترزا می هیچ کدام از مشکلات درباره وضعیت ایرلند شمالی پس از برگزیت را حل و فصل نکرده است.

بلر در مطلبی که امروز وب‌سایت خودش منتشر کرد، نوشت: ما در حال ارتکاب خطایی هستیم که جهان معاصر آن را درک نمی‌کند و نسل‌های آتی آن را نمی‌بخشد. ۲۰۱۸ آخرین فرصت است تا بگوییم که آیا روابط جدید پیشنهادی با اروپا بهتر از خروج از آن است یا خیر؟

اظهارات بلر در حالی مطرح می‌شود که آشوب و بحران در منطقه یورو، بریتانیا را درباره اوضاع مهاجران و حضور شهروندان اتحادیه اروپا در این کشور پس از بریگزیت نگران کرده است. بلر مکررا خواستار لغو بریگزیت شده است. با این حال نظرسنجی‌ها تغییر چندانی نسبت به گذشته نشان نمی‌دهد و معلوم نیست که چگونه می‌توان جلوی بریگزیت را گرفت آن هم در شرایطی که احزاب سیاسی مهم رسما از آن اعلام حمایت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.