اسپوتنیک گزارش داد، جو بایدن، معاون رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به دلیل جنگ لفظی که به گفته او «شایسته مقام ریاست جمهوری نیست»، انتقاد کرد. وی همچنین نسبت به مقایسه توان هسته‌ای آمریکا با کره شمالی هشدار داد.

وی در مصاحبه با ان بی سی نیوز گفت: «این یک بازی نیست. این مسئله ربطی به ژست گرفتن ندارد. این درخور مقام ریاست جمهوری نیست.»

بایدن در حالی این سخنان را مطرح کرده است که ترامپ به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، هشدار داده است «دکمه هسته‌ای آمریکا بسیار بزرگتر و قدرتمندتر» از دکمه هسته‌ای پیونگ یانگ است.

دونالد ترامپ روز سه شنبه در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «آیا کسی می‌تواند به کیم (جونگ اون) اطلاع دهد که من نیز یک دکمه هسته‌ای در اختیار دارم، با این تفاوت که این دکمه بسیار بزرگتر و قدرتمندتر از دکمه وی است و کار نیز می‌کند!»

رهبر کره شمالی در سخنرانی به مناسبت سال نوی میلادی به واشنگتن هشدار داد دکمه هسته‌ای همواره بر میز دفترش وجود دارد.

دونالد ترامپ از نخستین روز کاری خود در سال ۲۰۱۸ برای انتشار تعداد بسیاری از توییت‌های پرطعنه، از تهدید برای کاهش کمک‌های مالی آمریکا به فلسطین گرفته تا درخواست برای دستگیری و حبس یک مشاور سابق هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، استفاده کرد.

بایدن بارها نسبت به ادبیات خصمانه ترامپ واکنش نشان داده است.

وی در اظهار نظر درباره اظهارات رئیس جمهور آمریکا گفت: «این رفتار کاملا غیرمسئولانه و خطرناک است.»

نتایج نظرسنجی مشترک پولیتیکو و مورنینگ کانسالت نشان می‌دهد در صورتی که امروز انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ برگزار می‌شد، جو بایدن می‌توانست با کسب ۴۶ درصد آرا، ترامپ را با ۳۵ درصد رای، شکست دهد. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد اکنون بایدن از بالاترین سطح محبوبیت در میان دموکرات‌ها برخوردار است.

نتایج این نظرسنجی که در دسامبر سال ۲۰۱۷ انجام شد، در حالی منتشر شده است که بایدن اعلام کرده است «درها را نخواهد بست». این اظهار وی گمانه‌زنی‌هایی را درباره احتمال شرکت وی در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا مطرح کرده است.

تنش‌ها در شبه جزیره کره از تابستان امسال و پس از یک آزمایش هسته‌ای و چند آزمایش موشکی از جانب پیونگ یانگ تشدید شد. کره شمالی در روز ۲۸ نوامبر پیشرفته‌ترین موشک بالستیک قاره پیمای خود به نام «هواسونگ-۱۵» را آزمایش کرد. گفته می‌شود این موشک اکنون توانایی هدف قرار دادن هر نقطه از خاک آمریکا را دارد.

دونالد ترامپ در سپتامبر ۲۰۱۷ تهدید کرد کره شمالی را نابود خواهد کرد و به طور گستاخانه‌ای رهبر کره شمالی را «مرد موشکی کوچک» خطاب کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.