تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلیس که از مخالفان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپاست، به مردم این کشور هشدار داد که زمان برای جلوگیری از وقوع برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) از دست می‌رود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، بلر که در سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ رهبر حزب کارگر و نخست وزیر انگلیس بود گفت، بعد از خروج از اتحادیه اروپا این کشور فقیرتر و ضعیف‌تر خواهد شد.

وی افزود، ترزا می نخست وزیر کنونی انگلیس هیچ اقدامی برای حل مشکلات ایرلندشمالی بعد از جدایی از اتحادیه اروپا انجام نداده است. مساله مرزی ایرلندشمالی و جمهوری ایرلند یکی از موانع پیش‌برد مذاکرات برگزیت بود. 

بلر افزود، برگزیت اشتباهی است که مردم انگلیس در زمان معاصر متوجه آن نشده اما نسل‌های بعدی هرگز این اشتباه را فراموش نخواهند کرد.

وی تاکید کرد، سال ۲۰۱۸ آخرین فرصت برای مردم انگلیس است تا برای روابط جدید با اروپا به جای آنچه اکنون وجود دارد، حرف خود را بیان کنند.

بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) سال ۲۰۱۶ با برگزاری همه پرسی برگزیت به نتیجه رسید از اتحادیه اروپا خارج شود اما مذاکرات خروج سال ۲۰۱۷ آغاز و تا ماه مارس ۲۰۱۹ فرصت دارد به نتیجه برسد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.