کوروش پرویزیان در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان لرستان با اشاره به اینکه با تصمیم روسای قوا بخش عمده‌ای از سپرده گذاران موسسات غیر مجاز تعیین تکلیف شدند، اظهار کرد: ساماندهی این موسسات یکی از موضوعاتی بوده که با پشتیبانی سران سه قوه به نتایج خوبی رسیده است.

وی ادامه داد: در این راستا ۹۹ درصد حساب‌های موسسه منحل شده ثامن‎الحجج با ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و یک میلیون و ۵۰۰ هزار حساب ساماندهی شده است.

پرویزیان با بیان این‌که سیستم بانکی کشور تلاش می‎کند در راستای بیانات و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی حرکت کند افزود: در این سیاست‌ها انتظام بخشی به نظام بانکی کشور، شفافیت و مقابله با رانت و فساد مدنظر است.

وی با بیان اینکه تقاضا کردیم که نرخ سپرده‌های مربوط به صندوق توسعه ملی در بخش ریالی و ارزی کاهش پیدا کند، خاطر نشان کرد: تمرکز شبکه بانکی برای کاهش هزینه‌های فعالیت های مرتبط با کسب و کارهای بانکی است.

پرویزیان عنوان کرد: تمرکز شبکه بانکی بر این بوده که ثبات پولی در کشور ایجاد شده و شوک‌هایی در این حوزه به وجود نیاید تا با ثبات بانک‌ها نرخ تسهیلات نیز کاهش یابد.

 

این مسوول گفت: امیدواریم اقداماتی که با روابط خارجی کشور صورت گرفته سیاست‌ها و برنامه‌ها به سمت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این حوزه اجرا شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.