مهدی چمران عصر امروز در همایش پرچمداران بصیرت در مدیریت حوزه‌های علمیه استان مرکزی با اشاره به سیره زندگی شهید مصطفی چمران اظهار داشت: انقلاب اسلامی با هدایت و همراهی روحانیون شکل گرفت و شهدا همچون شهید چمران رابطه‌ای صمیمانه با امام راحل و روحانیون داشتند و این شهدای والامقام امام خمینی(ره) را رمز پیروزی شیعه می‌دانستند.

وی افزود: شهید مصطفی چمران به شدت اهل فعالیت و کار براساس سازمان و سازماندهی بود و هرجای دنیا رفت مثل اروپا، مصر، لبنان، سازمان درست کرد به طوریکه در لبنان پایه گذار مقاومت اسلامی شد و امروز شاهد چینش نیروهای مقاومت هستیم که براین اساس، تمام رفتار و اعمال این شهید نشان می‌داد که جایگاه روحانیون را به درستی درک کرده است.

چمران تصریح کرد: امروز دشمن قصد دارد ایران را برهم بریزد و نظام اسلامی را آشفته نشان دهد اما مردم ایران جواب آنها را دادند و امروز ایران محور منطقه است و دشمن می‌داند که اگر ایران با قدرت پیش رود می‌تواند کشورهای اسلامی منطقه را هدایت کند. 

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برنامه‌های دشمن گفت: دشمن می‌داند از کدام مسیر و به کجا ضربه بزند و با هتاکی به روحانیون نشان می‌دهد که ریشه دشمنی کجاست، آنها با ولایت، علما و طلاب حوزه و مرجعیت دشمنی دارند و این درحالیست که دشمن، ولایت فقیه را که نشانه و سمبل روحانیت جامعه اسلامی و فرهنگ ناب اسلام محمدی است نشانه و هدف گرفته و قصد دارد مردم به ویژه نوجوانان و جوانان را از ولایت فقیه جدا کند.

چمران ادامه داد: خوشبختانه روحانیون امروز از سازماندهی خوبی برخوردار است، اما برای انسجام و سازماندهی هر چه بیشتر لازم است دقیق‌تر و گسترده‌تر عمل کند و دشمن در حوادث اخیر سازماندهی دقیق و برنامه ریزی داشت، دیدیم که چگونه عده‌ای را خریدند و با نیروهای آموزش دیده جوانان را تحریک کردند، در برابر برنامه‌ریزی دشمن نباید خواب باشیم باید در همه ابعاد و با استفاده از همه اقشار به ویژه جامعه روحانیت باید بر سازماندهی و غلبه بر فتنه دشمن افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: دشمن مخفیانه کار می‌کند، تفرقه و تشتت احزاب به نظام اسلامی لطمه می‌زند و دشمن نیز همین تفرقه و جدایی را دنبال می‌کند، چنانکه تقلب در انتخابات را مطرح ‌کردند و متاسفانه برخی براین آتش مدام دمیدند.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: باید مراقب باشیم دشمن در کمین است و از هر روزنه‌ای برای رسیدن به اهدافش استفاده می‌کند، آتش زدن پرچم ایران در حوادث اخیر جای هیچ اغماضی ندارد قطعا افرادی که پرچم کشور را پایین آوردند و آتش زدند ایرانی نیستند و باید با آنها برخورد جدی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.