تازه‌ترین اطلاعات دریافتی از بورس اوراق بهادار تهران نشان می‌دهد، از اول فروردین ماه ۹۶ تا پایان آذر ماه امسال ۲۵۶ ناشر بورسی در ۳۸ صنعت مختلف که سرمایه‌ای معادل ۹۳ تریلیون و ۷۰ میلیارد و ۲۷۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را به خود اختصاص می‌دهند، توانسته‌اند به درآمد واقعی ۳۶ تریلیون و ۸۵ میلیارد و ۳۸۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی دست یابند.

از این درآمد در مجامع بورسی که طی مدت مذکور برگزار شده، معادل ۲۴ تریلیون و ۸۶۳ میلیارد و ۳۳۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان سود نقدی میان سهامداران توزیع شده است.

به این ترتیب طی دوره فوق مجموع ۲۵۶ شرکت حاضر در بورس تهران به طور میانگین به درآمد واقعی ۳۸۸ ریالی به ازای هر سهم در پایان دوره مالی خود دست یافته‌اند که بیش از ۶۷ درصد از این مبلغ معادل ۲۶۷ ریال به ازای هر سهم به عنوان سود نقدی میان سهامداران این شرکت‌ها تقسیم شده است.

چهار صنعت خودرو و ساخت قطعات با ۲۸ شرکت، مواد و محصولات دارویی یا ۲۸ شرکت ،سیمان با ۲۴ شرکت و محصولات شیمیایی با ۲۱ شرکت به ترتیب توانسته‌اند ۸ درصد،۸۲ درصد،۶۸ درصد و ۶۶ درصد از متوسط درآمد واقعی محقق شده خود در پایان دوره مالی ۱۲ ماهه را به عنوان سود نقدی میان سهامداران تقسیم کنند.

بیشترین تقسیم سود نقدی نیز در صنعت ماشین آلات دستگاه‌های برقی با ۹۷درصد، صنعت کشاورزی و دامپروری و خدمات وابسته به آن با ۹۷ درصد ،صنعت تأمین برق،گاز،بخار و آب گرم با ۹۵ درصد و صنعت حمل و نقل، انبار داری و ارتباطات با ۹۲ درصد نسبت به متوسط درآمد واقعی بوده است.

صنعت رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن که شش شرکت بورسی در آن حضور دارند، با تحقق متوسط درآمد واقعی ۱۲۱۶ ریالی به ازای هر سهم در دوره زمانی مذکور بیشتر سودآوری را نسبت به سایر صنایع بورسی به خود اختصاص داده که ۶۷ درصد از این عایدی معادل ۷۶۷ ریال به ازای هر سهم میان سهام داران در مجامع برگزار شده اخیر تقسیم شده است.

صنعت محصولات چوبی با برخورداری از یک شرکت در آن کم بازده‌ترین صنعت بورسی از ابتدای امسال تا پایان پاییز بوده که با تحقق زیان ۶۰۷ ریالی به ازای هر سهم همچنان سهامداران خود را با جیب خالی مواجه کرده است.

پس از آن نیز صنعت منسوجات با حضور دو شرکت و صنعت محصولات کاغذی با حضور دو شرکت به ترتیب بطور متوسط زیان ۲۹۹ ریالی به ازای هر سهم و ۱۳۷ ریالی به ازای هر سهم بر روی دست سهامداران باقی گذاشته‌اند.

به گزارش فارس سود تقسیمی و درآمد واقعی در این گزارش مربوط به نمادهایی است که از ابتدای سال ۱۳۹۵ مجمع سالانه سهامداران خود را برگزار کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.