«عبدالملک المخلافی» وزیر خارجه و معاون نخست‎وزیر دولت مستعفی در گفت‎وگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط اعلام کرد که موافقت دولت مستعفی مستقر در ریاض با شرکت در هرگونه مذاکرات با انصارالله، منوط به پذیرفتن پیش‎شر‌ط جدید این دولت است.

وی افزود: شروط پنج‎گانه شامل «توقف حملات علیه سیاسیون و شهروندان یمنی، آزادی همه زندانیان بدون استثنا، توقف شلیک موشک‎ها، توقف حمله به شهرها و اجازه دادن به کاروان‎های امدادرسانی برای کمک به غیرنظامیان یمنی» است.

المخلافی تاکید کرد که شرایط ایجاب می کند که «حوثی‎ها» حسن نیت خود را اثبات کنند و امکان بازگشت به هرگونه مذاکرات و رایزنی‎ها به روشی که پیشتر صورت می گرفت، وجود ندارد.

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن همچنین ایران را متهم کرد که این کشور از جنگ یمن و از طریق انصارالله می خواهد بر منطقه عربی سیطره یابد.

وی تاکید کرد که در مذاکرات و رایزنی‌‌های صلح یمن، دولت عبدربه منصور هادی برای پیوستن هیات «حزب کنگره مردمی» به ارتش دولت مستعفی، تلاش خواهد کرد.

المخلافی تاکید کرد که مذاکرات صلح بین دو طرف دولت عبدربه منصور هادی و انصارالله است و جریان ها و احزاب در آن نقشی نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: حزب کنگره مردمی جزو دولت (مستعفی) خواهد بود و همکاری و مشارکت آن با حوثی‎ها قطع شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.