حسین شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفی هوای پایتخت طی امروز (۱۵ دی‌ماه) در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس خواهد بود و انتظار می‌رود تا فردا (شنبه ۱۶ دی‌ماه) شرایط کیفی هوا به طور نسبی بهبود یابد و وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در محدوده بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

وی افزود: در شرایط حاضر شاخص کیفی هوای تهران ۱۲۳ است و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه  گفت: نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از افزایش سرعت باد در بعدازظهر امروز است و در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۷ متر بر ثانیه از سمت غرب و شمال غرب انتظار می‌رود.

به گفته شهبازی، به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی در روز شنبه (۱۶ دی ماه) برای بیشتر ساعات وزش باد مؤثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود. این شرایط در روز یکشنبه (۱۷ دی ماه) کمابیش ادامه خواهد داشت و برخی ساعات همراه با وزش باد مؤثر خواهد بود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان اظهار کرد: دمای پایتخت طی دو روز آینده کاهش نسبی خواهد یافت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.