خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، یک منبع خبری در وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما از آمادگی دو طرف برای از سرگیری مذاکرات استقبال می‌کنیم و امیدوار هستیم این جریان مثبت منجر به توافق‌های ملموس با هدف حل صلح آمیز مسائل بین کره شمالی و کره جنوبی شود.

اوایل امروز جمعه اعلام شد که کره شمالی پیشنهاد مذاکره کره جنوبی را قبول کرده است. در عین حال کنستانتین کزاچف، رئیس کمیته امور خارجی مجلس علیای پارلمان روسیه به اسپوتنیک گفت: مسکو آماده مشارکت در بحث مربوط به خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره بوده و آمریکا نیز باید به این مذاکرات بپیوندد.

کزاچف اظهار داشت: جای امیدواری است که بعد از بحث مربوط به مسائل ورزشی یک گفت‌وگوی سیاسی ایجاد شود با این حال این نیازمند مشارکت آمریکا است چرا که بدون مشارکت آمریکا کره شمالی و کره جنوبی به سختی خواهند توانست کاری انجام دهند.

او ادامه داد: روسیه همواره آماده ارائه تمامی کمک‌های لازم برای چنین روابطی میان دو کره چه در سطح دو جانبه و چه در سطح مذاکرات شش جانبه بوده است.

وی افزود: اگر اقدام دیگری از جانب روسیه برای این موضوع لازم باشد هیچ احتیاجی نیست که کسی مسکو را متقاعد کند. پیشرفت‌هایی در مورد این مناقشه به ویژه در موضع پیونگ یانگ به وجود آمده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.