وال استریت ژورنال امروز جمعه به نقل از منابع آگاه نوشت «یک عضو بسیار ارشد تیم انتقالی ریاست جمهوری» در دوره انتقال ریاست جمهوری از باراک اوباما به ترامپ « به فلین دستور داده بود» تا برخی «دولت ها را متقاعد کند که رای گیری را به تاخیر انداخته یا قطعنامه را با شکست مواجه کنند.» این عضو بسیار ارشد همان کوشنر است.

اما تلاش های فلین شکست خورد و شورای امنیت در دسامبر ۲۰۱۶ با صدور قطعنامه ای، موج جدید شهرک سازی صهیونیست ها را «نقض آشکار» حقوق بین الملل و «فاقد وجاهت قانونی» اعلام کرد.

دولت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا به این قطعنامه که شهرک سازی در بیت المقدس شرقی و کرانه باختری را محکوم کرد، رای ممتنع داد. این نخستین بار در ۳۶ سال اخیر بود که قطعنامه ای در محکومیت شهرک سازی صهیونیست ها صادر می شد. 

تلاش ترامپ و تیم انتقالی اش برای اقدام علیه صدور این قطعنامه به درخواست اسرائیل صورت گرفت و علاوه بر کوشنر و فلین، نیکی هیلی نماینده فعلی آمریکا در سازمان ملل هم در آن دخیل بودند. به گفته یک منبع آگاه، کوشنر به فلین گفته بود که ناکام کردن شورای امنیت در صدور این قطعنامه، اولویت اصلی ترامپ است. 

فلین در ماه دسامبر گذشته به بازرسان اف.بی.آی گفته بود که در مورد ارتباطاتش با مقام های خارجی در دوره انتقالی دروغ گفته است. او به بازرسانی که درباره روابط تیم ترامپ با روسیه تحقیق می کنند، وعده داده است که همکاری کند. کاخ سفید و کرملین تبانی در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا به نفع ترامپ را رد کرده اند.

فلین اعتراف کرده که با مقام های چند کشور از جمله روسیه تماس برقرار کرده تا درباره قطعنامه علیه اسرائیل صحبت کند. چین، نیوزیلند، ژاپن، انگلیس، مصر، اروگوئه و مالزی از جمله کشورهای دیگری بودند که تیم ترامپ سعی کرد با مقام های آنها لابی کند.

فلین اولین مقام بلندپایه دولت ترامپ بود که سال گذشته اخراج شد. ترامپ ماه دسامبر در توئیتی نوشت به این دلیل فلین را اخراج کرد که به اف.بی.آی و معاون رئیس جمهوری دروغ گفته بود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.