آسوشیتدپرس گزارش داد، "چاک گراسلی"، رئیس کمیته حقوقی سنا و سناتور لیندسی گراهام از کارولینای جنوبی علیه "کریستوفر استیل"، جاسوس سابق انگلیسی به اتهام ارائه اطلاعات نادرست درباره دولت و ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به وزارت دادگستری پرونده‌ای کیفری ارجاع دادند. لیندسی گراهام ریاست کمیته فرعی قضایی را برعهده دارد که در حال بررسی ادعای دخالت روسیه در این انتخابات است.

ارجاع این پرونده علیه این جاسوس سابق انگلیسی از سوی این دو سناتور جمهوری خواه پس از آن صورت گرفته که کنگره آمریکا در هفته‌های گذشته برای تضعیف اعتبار تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا دست به اقداماتی زد.

این دو سناتور جمهوری خواه در نامه محرمانه خود به "راد روزنستاین"، معاون دادستان کل و "کریستوفر رای"، مدیر اف.بی.آی نوشتند، ارجاع این پرونده کیفری به ارتباطات میان کریستوفر استیل و چند خبرنامه آمریکایی مربوط می‌شود که در آنها "پرونده ترامپ" ذکر شده است. مابقی این ارجاع محرمانه و منتشر نشده است.

قانونگذاران آمریکایی خود نمی‌توانند شخصا موردی را تحت پیگرد قرار دهند اما به صورت کلی می‌توانند هرگونه نقض کیفری را به وزارت دادگستری ارجاع دهند. سخنگوی وزارت دادگستری روز جمعه اعلام کرد که این پرونده ارجاعی را دریافت کرده و آن را بررسی می‌کند.

این پرونده تلفیقی از یادداشت‌های استیل است که در جریان کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ نوشته و شامل چندین مورد اتهام درباره ارتباط میان ترامپ و روسیه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.