سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به برگزاری جلسه شورای امنیت برای بررسی مسائل داخلی ایران به درخواست آمریکا، گفت: درخواست آمریکا برای تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت جهت رسیدگی به مسائل اخیر ایران اقدامی مضحک و خنده‌آور بود البته هدف آمریکا این بود که اوضاع داخلی کشور ما را بحرانی و بی‌ثبات نشان دهد چون چنین حوادثی در حال حاضر در بسیاری از کشورهای اروپایی حتی با شدت بیشتری به وقوع می‌پیوندد.

وی ادامه داد: در برخی از کشورهای اروپایی درگیری شدیدی بین مردم و پلیس انجام می‌شود که به دنبال آن چندصد نفر بازداشت و چند ده نفر مجروح شده و حتی برخی مورد هدف گلوله قرار می‌گیرند. در این شرایط درخواست آمریکا برای برگزاری جلسه شورای امنیت برای آن بود که نشان دهد وضعیت ایران بسیار بحرانی است، درخواست مضحک و خنده‌داری که بسیاری از کشورهای عضو شورای امنیت نیز چنین واکنشی به آن داشتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: بسیاری از کشورهای عضو شورای امنیت به این موضوع اشاره داشتند که مسائل اخیر در ایران همچون تمامی اتفاقاتی است که در بسیاری از کشورها رخ می‌دهد و حکومت‌ها آن را مدیریت می‌کنند البته در کشور ما ملت‌مان به صحنه آمده و حوادث جمع شد.

نقوی‌حسینی در جمع‌بندی، گفت: آمریکا درخواست این جلسه را مطرح کرد تا ضمن بحرانی نشان دادن اوضاع داخلی کشورمان از اغتشاشگران حمایت و پشتیبانی کرده و با جهت‌دهی به آنها نوعی مداخله سیستمی در امور کشورمان انجام دهد.

وی با اشاره به حضور مردم در صحنه بعد از اغتشاشات، گفت: مردم علیرغم داشتن اعتراضات اقتصادی وقتی دیدند که اغتشاشگران از اعتراضات آنها سوء استفاده کردند به صحنه آمدند و جلوی اغتشاشات ایستادند. در این بین اجماع دولت و قوه قضاییه برای حل موضوع و اقدام سریع جهت پایان اغتشاشات نیز بجا و تاثیرگذار بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.