هفته گذشته تقاضای خرید ارزهای عمده، مسکوکات و مصنوعات طلا افزایشی بود که همین امر سبب رشد نرخ ها در بازار شد؛ قیمت سکه به بیش از ۱۵ میلیون ریال و دلار آمریکا به بیش از ۴۳ هزار ریال صعود کرد و یورو نیز به محدوده ۵۵ هزار و ۵۰۰ ریال رسید.

امروز (شنبه) نرخ ارزهای عمده در بازار عقبگرد داشت؛ قیمت هر دلار با کاهش ۲۳۰ ریالی به ۴۳ هزار و ۱۰ ریال رسید؛ هر یورو با ۲۰۳۰ ریال کاهش ۵۲ هزار و ۵۵۰ ریال فروخته شد و پوند انگلیس با افت ۶۹۰ریالی ۵۹ هزار و ۹۰ ریال عرضه شد؛ درهم امارات نیز با ۱۱۰ ریال کاهش به قیمت۱۱ هزار و ۸۸۰ ریال به فروش رفت.

سامانه نظارت ارز (سنا) که میانگین نرخ فروش ارزهای عمده در صرافی های مجاز سراسر کشور درج می شود، قیمت هر دلار آمریکا را ۴۲ هزار و ۹۰۵ ریال، یورو ۵۳ هزار و ۲۶۰ ریال و درهم ۱۱ هزار و ۷۶۹ هزار ریال ثبت شده است.

* روند نزولی قیمت ها در بازار طلا

بازار آزاد طلای تهران نیز معامله هر قطعه سکه طلای تمام بهار طرح جدید با ۱۲۰ هزار ریال کاهش، ۱۴ میلیون و ۶۲۰ هزار ریال، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۱۵۰ هزار ریال افت، ۱۴ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال و هر نیم سکه با ۷۰ هزار ریال کاهش هفت میلیون و ۲۷۰ هزار ریال، شاهد بود.

همچنین نخستین روز هفته ( ۱۶ دیماه ) هر ربع سکه پنج هزار ریال رشد کرد و چهار میلیون و ۲۹۵ هزار ریال فروخته شد، اما سکه گرمی با کاهش ۲۰ هزار ریالی به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال رسید.

اتحادیه طلا نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی را با ۱۶ سنت کاهش نسبت به هفته گذشته یک هزار و ۳۱۹ دلار و ۳۷ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار را با کاهش ۹ هزار و ۹۳۰ ریالی یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۲۵۰ ریال اعلام کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.