آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در درس خارج فقه که قبل از ظهر شنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی‌های مختلف که در سراسر کشور و در محکومیت فتنه و فتنه‌گران برگزار شده است، به جلسه شورای امنیت، اشاره کرد و گفت: شورای امنیت نباید دستاویزی برای مستکبران و آمریکا باشد و نباید در امور داخلی دیگر کشورها دخالت کند.

وی همچنین ضمن هشدار به مسئولان درباره فضای مجازی و لزوم بومی سازی آن، گفت: ما به هیچ وجه با فضای مجازی مخالف نیستیم و می‌خواهیم از نقاط مثبت و مفید این فضا استفاده کنیم.

 آیت الله نوری همدانی با اشاره به اشتغالزایی در فضای مجازی با تأکید بر اینکه این اشتغال هم باید بومی باشد، بیان کرد: وقتی فضای مجازی در اختیار دیگران باشد امینت جامعه و خانواده به خطر می‌افتد و در نتیجه بسیاری از مسائل اخلاقی مانند افزایش طلاق را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: توهین به مقدسات دینی و انحراف افکار عمومی توسط دشمنان در فضای مجازی صورت می‌گیرد و مسئولان باید هر چه زودتر به این موضوعات توجه کنند.

شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی می توانند درباره فیلترینگ تصمیم بگیرند

همچنین خانه ملت نوشت:

رمضانعلی سبحانی فر با اشاره به فیلترینگ تلگرام، گفت: عده ای از شرایط و ظرفیت تلگرام سوءاستفاده کردند و شرایط خشونت و اغتشاش را به وجود آوردند، که بر همین مبنا شورای عالی امنیت ملی تصمیم به فیلتر تلگرام گرفت.

رییس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تصمیم گیری درباره فیلترینگ توسط دستگاه های تصمیم گیر بالاتر، از جمله شورای عالی امنیت ملی انجام شد، افزود:برای رفع فیلترینگ باید دید که تصمیمات شورای عالی امنیتی چه بوده است و مبتنی بر تصمیمات اگر زمینه فراهم باشد رفع فیلتر تلگرام مورد بررسی قرار می گیرد و در این زمینه تصمیم گیری شود.

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، تصریح کرد: دستگاه های مختلف همانند شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی در شرایطی که مسائل اینچنینی رخ می دهد می توانند درباره فیلترینگ تصمیم بگیرند.

پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی

ایلنا نیز نوشت:

فاطمه سعیدی نماینده مردم تهران با اشاره به بازداشت تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراض‌های اخیر، از تشکیل کمیته پیگیری وضعیت این دانشجویان در مجلس خبر داد و گفت: درپی رایزنی‌هایی که با نمایندگان و برخی مسئولان داشتیم، به ابتکار فراکسیون امید کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از هر ۳ فراکسیون مجلس و به‌منظور پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشت‌شده تشکیل شد.

این نماینده اصلاح‌طلب عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین گفت: نخستین گام و فعالیت نمایندگان در این کمیته، دیدار با مسئولان وزارت کشور، اطلاعات و مقامات امنیتی و قضایی است که سعی خواهد شد با انجام این دیدارها، مسیر را برای حل فوری مشکل هموار کنیم.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید یادآور شد: هدف ما این است که با ملاقات با مسئولان امنیتی و قضایی و رایزنی از طریق تمام ظرفیت‌های مجلس، فارغ از نگاه جناحی این مشکل را هرچه سریع‌تر حل کنیم و به همین دلیل، در تشکیل این کمیته، نمایندگانی از هر سه فراکسیون حضور دارند.

سعیدی در پایان تصریح کرد: هدف‌مان این است که بتوانیم با انجام این رایزنی‌ها زمینه آزادی تمامی دانشجویان بازداشت‌شده در روزهای اخیر را تا پیش از فراهم رسیدن موعد امتحانات ترم دانشگاه‌ها فراهم کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.