به گزارشخبرگزاری اسپوتنیک، دیدار عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در حاشیه نشست وزرای خارجه اردن، فلسطین، عربستان، مراکش، امارات و مصر و دبیرکل اتحادیه عرب در مقر اقامتش در امان برگزار شد.

این نشست با هدف هماهنگی تحرکات و اقدامات کشورهای عربی در قبال تصمیم اخیر آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارتش به این شهر برگزار می‌شود.

در این دیدار خالد بن فیصل بن ترکی آل سعود، سفیر عربستان در اردن و عبدالرحمان الرسی، معاون وزارت خارجه عربستان در امور بین‌المللی نیز حضور داشتند.

طبق بیانیه وزارت خارجه مصر سامح شکری طی این دیدار به بررسی تحولات منطقه به ویژه منطقه شاخ آفریقا و امنیت دریای سرخ پرداخت.

 وزرای خارجه عربستان و مصر امنیت دریای سرخ را در حفظ امنیت ملی کشورهای عربی امری مهم دانستند.

دو طرف تاکید کردند که این مذاکرات دیدگاه مشترک دو کشور درباره چالش‌های منطقه و توافق دو طرف درباره نحوه رویارویی با مداخله‌های خارجی در امور کشورهای عربی را منعکس کرد.

شکری و الجبیر بر اهمیت افزایش هماهنگی و همبستگی میان دو کشور در رویارویی با این چالش‌ها و اتخاذ مواضع مشترکی که منافع دو ملت دوست و امنیت ملی کشورهای عربی و ثبات منطقه را حفظ کند، تاکید کردند.

دریای سرخ و به ویژه منطقه شاخ آفریقا شاهد درگیری گسترده‌ای میان شماری از کشورها است که دنبال تامین منافعشان از طریق تنگه‌های دریایی یا تامین امنیت کشتی‌هایشان از حملات دزدان دریایی هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.