به گزارش سی‌ان‌بی‌سی،  مقامات اف‌بی‌آی در ماه گذشته دست‌کم یک مصاحبه با یک شاهد در این پرونده داشته‌اند.

به نظر می‌رسد این مصاحبه تازه‌ترین قدم در این تحقیقات باشد که وزارت دادگستری آن را در سال ۲۰۱۵ آغاز کرد و یک سال پس از آن و در جریان کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، به طور موقت آن را متوقف کرد.واشنگتن پست گزارش کرد، دلیل توقف روند این تحقیقات در سال ۲۰۱۶ این بود که به نظر نرسد وزارت دادگستری قصد نفوذ در نتایج انتخابات را دارد.

کریگ میناسیان، سخنگوی بنیاد کلینتون در بیانیه‌ای به شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت: بنیاد کلینتون مکررا با ادعاهایی مبنی بر جهت‌گیری‌های سیاسی روبه‌رو شده و نادرستی چنین ادعاهایی بارها و بارها ثابت شده است. هیچ یک از این اقدامات لغزشی در ماموریت ما برای کمک به مردم ایجاد نکرده است. بنیاد کلینتون به طرزی آشکار، زندگی میلیون‌ها تن از مردم را در سراسر آمریکا و جهان بهبود بخشیده و طی اقداماتش بالاترین رتبه‌های گروه‌های ناظر بر فعالیت‌های خیریه‌ را از آن خود کرده است. مسائلی در جامعه ما وجود دارد که نیازمند توجه است و بنیاد کلینتون هر روز برای حل آن‌ها تلاش می‌کند. بنابراین قصد داریم بر مسائلی که واقعا قابل توجه هستند متمرکز بمانیم.

این مصاحبه پس از ماه‌ها فشار بر وزارت دادگستری و جف سشنز، دادستان کل از جانب جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا صورت می‌گیرد که از وزارت دادگستری درخواست کرده‌اند که هیئتی ویژه را برای بررسی آن‌چه که اقدام سوال‌برانگیز از جانب خانواده کلینتون در مسائل متعدد می‌دانند، تشکیل دهد.

وزارت دادگستری در واکنش به درخواست این قانونگذاران، در ماه نوامبر نامه‌ای نوشت و طی آن اظهار کرد که "هر مساله‌ای که هم‌اکنون تحت بررسی قرار دارد، نیازمند منابع بیشتری است". این روزنامه گزارش کرد که تحقیقات در خصوص بنیاد کلینتون از سر گرفته شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.