نصرت الله تاجیک در گفت و گو با  صبح توس؛ اظهار کرد: در شرایطی که سازمان ملل باید ثبات و امنیت جهانی را پیگیری کند، ورود به مسائل داخلی کشورها و برگزاری نشست آن هم با اهرم فشار آمریکا، بدعت گذاری نامناسبی را در این سازمان جهانی پایه گذاری می کند.

 

وی با تاکید بر اینکه ورود شورای امنیت سازمان ملل به موضوع اغتشاشات اخیر در ایران یک خطای کاملا حقوقی بود، افزود: اینگونه نشست ها و ورود به مسائل داخلی کشورها توسط سازمان ملل و شورای امنیت، این ارگان جهانی را از وظایف اصلی خود دور می کند.

 

سفیر سابق ایران در اردن گفت: اگر قرار باشد هر کشور قلدری بنا به لابی گری و یا به واسطه کمک های خود به سازمان ملل هر مسئله ای را به شورای امنیت بکشاند، این حق برای سایر کشورها ایجاد می شود و آنها نیز هر کجا احساس کنند ایالات متحده در امور داخلی کشورشان دخالت دارد، این موضوع را به شورای امنیت می کشانند.

 

تاجیک خاطرنشان کرد: مناسب و سازنده نیست که سازمان ملل در ارگانهای داخلی کشورها ورود یابد و دخالت کند.

 

این دیپلمات بازنشسته کشورمان با بیان اینکه این حرکت ها، سازمان ملل را از اهداف اصلی خود دور می کند، افزود: سازمان بین المللی که وظیفه برقراری امنیت و ثبات جهانی را به عهده دارد با برگزاری چنین نشست ها و ورود بی جا به مسائل داخلی کشورها جایگاه و وجه خود را در بین سایر کشورها از دست خواهد داد.

آمریکا همچنان به دنبال پروژه ایران هراسی است

کارشناس مسائل بین المللی، تلاش ترامپ برای کشاندن موضوع به شورای امنیت را بی نتیجه دانست و گفت: رئیس جمهور آمریکا با درک این موضوع که دیگر نمی تواند از یک توافق بین المللی عبور کند برای فشار علیه ایران اقدام به یک حرکت سیاسی بی نتیجه کرد که این همان ادامه روند پروژه ایران هراسی از سوی سیاستمداران ایالات متحده است.

منبع: خبرگزاری طوس مورخ ۱۶.۱۰.۹۶ با عنوان نشست شورای امنیت درباره آشوب‌های ایران یک خطای حقوقی بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.